Hej alle sammen.
Jeg er simpelthen nødt til at få luft for det her nu! Min kæreste og jeg har været sammen i over 4 år - har nu boet sammen i 5 måneder. Sagen er den at han har en datter på snart 8, som bor ved hendes mor, papfar og lillebror.
Hun er ofte hos sin morfar fordi hun ikke vil være hjemme med lillebror og papfars børn når de er der hver anden weekend. Hun virker mere og mere trykket og ked af det. De er flyttet RIGTIG MANGE GANGE!! Det startede da hun var lidt over 4 år hvor hun i flere perioder slet ikke gik i børnehave fordi de flyttede rundt hele tiden - hver gang lovede de at det var sidste gang! Som 6-årig startede hun så i skole, men da de så skulle flytte igen skulle hun også skifte skole. Dette gik min kæreste med til under den forudsætning at det var sidste gang hun både skulle flytte og skifte skole og omgangskreds.
MEN MEN MEN.....
Nu har vi så hørt fra datteren og hendes morfar at de leder efter endnu et nyt sted at bo og at hun igen skal skifte skole! Men ikke nok med det... Har i dag fået at vide af min bror hvis datter gik på samme skole at min kærestes datter ikke går der mere (det var forældre og elever blevet fortalt) og ikke har gået der siden sidst i januar - og at den korte tid hun har gået på skolen er hun enten kommet for sent eller slet ikke kommet. Det er en lille friskole (som koster penge), som min kærestes datter har været meget glad for og hun udtrykte i sidste weekend at hun ikke ville skifte skole!!
Hvis vi spørger moderen om noget bliver vi fyldt med løgn og de fortæller ingenting. De er efter vores mening slet ikke kompetente til at være forældre. Børnene får ofte lov at passe sig selv (ved dette fordi vi engang var ret tætte med dem og næsten naboer), ofte er moderens telefon lukket fordi de ikke betaler deres regning, de er gang på gang blevet smidt ud af deres boliger fordi de ikke betaler huslejen, der er blevet lukket for el, vand og varme fordi dette heller ikke er blevet betalt! Vi har derfor en mistanke om at de heller ikke har betalt for den skole hun gik på!
Hvordan kan det lade sig gøre at min kæreste ikke bliver informeret om dette af skolen?! Hvordan kan moderen bare indskrive barnet i en anden skole, når de har fælles forældremyndighed?!
Jeg har i lang tid nu ytret min mening om alt dette til min kæreste og sagt at jeg synes han burde søge bopælen, så datteren kan få en fast base, faste rammer, regler og strukturer og så hun kan blive ved med at gå i den skole hun er så glad for - men der er endnu ikke sket noget og jeg er lidt bange for at der ikke kommer til at ske noget - tror han har en eller anden tro om at han ikke er god nok som far og dermed ikke god nok til at have bopælen - men alt andet må da snart være bedre for det barn, der bliver mere og mere indelukket og fungerer dårligere og dårligere socialt.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - jeg kan jo ikke rigtig søge bopælen. Og hvis han søgte den - ville vi så overhovedet få den?!! Jeg er virkelig bekymret for dette barn!!
(PS: Jeg har selv en datter på 5 år)
Håber I kan komme med noget opbakning, erfaringer og gode råd.
Knus herfra...