"Stoppet på minipiller og i tvivl om jeg er gravid"
Hej
Jeg stoppede på mini piller den 12/3 og har ikke haft menstruations endnu
Den 20/3 fik jeg voldsomme menstruations smerter men ingen menstruation.
Den 31/3 havde jeg æggehvide udflåd kæresten og jeg hygge os den eftermiddag, dagen efter da jeg vil tjekke mit udflåd, har jeg kun noget Hvidt vandet udflåd , ikke det der æggehvide udflåd
Men efter vi havde været sammen den 31/3 fik jeg murren i underlivet ca 20 min efter det forsatte i til den 3/3 også stoppede det ,
Den 4/3 fik jeg en voldsom niven/ kræsen i underlivet som stop på i 10-15 også stoppede det ,
Idag den 5/3 havde jeg været på wc og da jeg var færdig med at tid kunne jeg mærke jeg dryppede og kiggede selvfølgelig ned i wc'et og så der lå noget Hvidt udflåd men det sank ikke,
Har siden den 3/3 haft lidt ømme bryster , ikke noget overdrevet vildt ømt men hvis jeg får trykket lidt i siderne kan jeg mærke de er ømme ,
Mit spørgsmål er det helt normalt efter mini pille stop eller kan det evt være en graviditet jeg har kunne mærke så hurtig?
Tinas svar
Kære dig der har skrevet dette indlæg,
Jeg vil være ærlig at sige at jeg ikke har de store erfaringer med minipiller, og hvordan man typisk reagerer når man stopper med at tage dem.
Ud fra det du skriver kan du sagtens have haft ægløsning omkring det tidspunkt hvor du og din kæreste var sammen, nemlig 11 dage efter den menstruation som aldrig kom, på trods af smerter.
Hvornår man mærker man er gravid er meget individuelt. Nogle kvinder kan mærke når det befrugtede æg sætter sig fast i slimhinden, andre kvinder får en lille pletblødning når ægget sætter sig fast - og den ekstrem modsatte ende - er når kvinden ikke aner hun er gravid før hun får veer.
Du må tage en test hvis din menstruation fortsat udebliver. Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke.
De kærligste hilsner,
Tina.
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld