Regner jeg helt forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
10 svar
1 synes godt om
6. april 2014

Allornothing

Halløjjj derude :-)

Jeg har netop fået min dato for nakkefoldsscanning, og synes godt nok det er meget sent. Men er det fordi jeg regner helt forkert? :-(

Hvad tænker I? Ville I ringe og få en ny tid?

Er idag 10+0 termin 2/11 og har fået tid den 2/5. Og der vil jeg ifølge min beregning være 13+5 :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

Isabella_mor

Allornothing skriver:

Jeg har netop fået min dato for nakkefoldsscanning, og synes godt nok det er meget sent. Men er det fordi jeg regner helt forkert? :-(

Er idag 10+0 termin 2/11 og har fået tid den 2/5. Og der vil jeg ifølge min beregning være 13+5 :-(

Jeg fik min 13+0

Anmeld

6. april 2014

LilleChelle

Allornothing skriver:

Den skal bare laves 11+0-14+0. 

Så det er helt normalt at du ikke skal ind og scannes før sidst i 14. uge  

Anmeld

6. april 2014

Allornothing

Tak for jeres svar, jeg kan bare ikke lade være med at tænkte, at pointen jo forsvinder lidt, når man er længere henne end abortgræsen.

Dermed ikke sagt, at vi ville vælge abort hvis scanningen var negativ, men troede at meningen var, at man kunne vælge om man ville beholde, efter man havde set resultatet.

Anmeld

6. april 2014

Isabella_mor

Allornothing skriver:

Tak for jeres svar, jeg kan bare ikke lade være med at tænkte, at pointen jo forsvinder lidt, når man er længere henne end abortgræsen.

Dermed ikke sagt, at vi ville vælge abort hvis scanningen var negativ, men troede at meningen var, at man kunne vælge om man ville beholde, efter man havde set resultatet.

Hvis chancen for et sygt barn er der, så får man tilbudet om en abort. Det kan man alligevel ikke se på en scanning. Det kan man derimod sige ved en moderkagebiopsi hvis tallet er under 1:300. 

Anmeld

6. april 2014

LinLin

Man kan få dispensation hvis fosteret er alvorligt syg/har kromosom fejl!
Synes dog også det er lige tæt nok på, da du jo kan risikere at blive rykket frem - og nf skal laves ml 11+4 og 13+6....

Jeg var 13+1 denne gang (troede jeg var 12+5)
I min anden graviditet var jeg 13+2 men blev sat 4 dage frem så nåede det lige inden for grænsen 13+6

Anmeld

6. april 2014

Elgaard73

Allornothing skriver:

Hvis det viser sig at være noget galt med barnet og I gerne vil have en abort, så gives der i langt de fleste tilfælde dispensation, hvis den normale abort grænse er overskredet. 

Selv om at du kom til allerede 11+, vil du sikkert alligevel gå over abortgrænsen, hvis der f.eks skulle laves en fostervandsprøve og vente på svaret af den.

Anmeld

6. april 2014

Kløver

Allornothing skriver:

Nf er indtil 13+6 og var selv 13+4 da jeg fik nf denne gang

Anmeld

6. april 2014

Kay

Jeg er selv 13+4 når jeg skal scannes denne gang... Sys også det er længe at vente... Og håber ik terminen bliver rykket for meget... Men ellers tager vi det med...

Anmeld

6. april 2014

Sujan

Jeg var 13+6 da jeg var til skanning og blev så yderligere rykket 4 dage...
Så var egentligt 14+3...
Bare rolig de ved hvad de gør. De regner ud og indkalder hver dag.
Så tror ikke du kan få det rykket.
Det positive er at man kan se meget mere på skanningen.

Og vil lige sige at skanningstidspunket ikke har noget at gøre med abortgrænsen... Men efter uge 14 kan man ikke rigtig måle nakkefolden... Derfor skal det helst gøres inden.

Så hvis det er høj risiko for downs syndrom får man tilbudt moderkage biopsi og først derefter kan man tage stilling. Så der vil man jo være noget længere henne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.