Eksperthjælp: Hjerteopereret baby med dårlig nattesøvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.574 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. april 2014

Kari Skovmand

"Hjerteopereret baby med dårlig nattesøvn"

hej

jeg har en lille pige på 7 måneder.
Den 18.12.13 og 30.12.13 blev hun opereret i hjertet, fordi hun havde to store huller i hjertet. Før operationen var hun meget tynd fordi hun spiste ik meget, hun var 60 cm og vejede 4,6 kg. da var hun 3 måneder. hun vejede 3930 og var 53 da hun var født så hun var en stor pige.
Det var en meget svær tid, vi var på hospital og patienthotel i sirka 2 mdr tilsammen.
Det tog sirka 1-2 måneder at komme på plads igen herhjemme. hun havde slet ingen rytme, ville hele tiden have opmærksomhed.

Nu spiser hun det hun skal. Hun spiser grød, mos, brød og andet. hun har en okej rytme nu om dagen, men nætterne er bare et stort problem. Hun vågner sirka 20-30 gange, en god nat vågner hun 10 gange. hun græder ik, hviner. hun skal bare have lidt at spise, sutten eller bare puttes. Vi har prøvet alt, forskelligt nattøj, lille-stor dyne, sovet hos os-sovet i hendes værelse(som hun stadig gør) bad, massage, historie,sang, good night nan, aftengrød, vand om natten, nan-allomin, puha så meget.
Hun er ellers kommet sig MEGET godt, hun er og har altid været en meget glad pige. Hun vokser som hun skal, hun ruller sig om på maven, pluddrer meget og kan også sidde helt selv nu.

En almindelig dag står vi op kl 5-6 , da har hun ik lyst til at spise noget. og ingen chance at få hende til at sove længere.
08 - flaske 120. Så en lur på 2-3 timer
11 spiser hun grød med lidt frugtmos eller lidt brød men leverpostej og sirka 50 ml flaske eller vand af kop.
12-13 spiser hun 100 ml flaske og lur på 1-2 timer
15 spiser hun noget frugtmos eller smoothie.
16-17 en lille lur og 100 ml flaske.
18 spiser hun kartoffel og grøntssagsmos eller aftengrød.
19-20 sengetid og 150 ml good night nan.

Så sover hun i 3-4 timer, vågner sjældent. Men så begynder det. Hun vågner minimalt 10 gange, som oftest om 20 gange. Hun spiser en lille smule, skal have sut eller bare puttes. Hun spiser sirka 200+ i lœbet af natten.
Det er så hårdt, når klokken er 4-5 er jeg udkørt og min kæreste står op med hende før han tager på arbejde.
Vi kan virkelig ik klare meget mere. jeg sover om dagen når hun sover, men det er jo ik det samme som at sove om dagen.

jeg håber virkelig du kan hjælpe os lidt

Karis svar

Kære Sandra og forældre

Uha, det lyder hårdt....
Min umiddelbare tanke er, at Sandra maksimalt udholder at være liggende i 3, højst 4 timer før noget (måske) gør for ondt. Jeg har tidligere set en hjerteopereret baby, der havde led- og muskelproblemer som formodentlig relaterer sig til den operation han havde været igennem (og det var endda kun én operation).
Som kiropraktor er mit bedste bud, at der kan være spændinger, låsninger eller andet omkring ribben og brystryg, måske også andre steder gr. lejring og ventilering under operationen, og selvfølgelig grundet selve indgrebet der jo ikke er småting.
Under alle omstændigheder vil en kiropraktisk undersøgelse kunne be- eller afkræfte min mistanke. Jeg plejer altid herinde at skrive, at det er vigtigt at finde nærmeste kiropraktor med interesse/erfaring i behandling af børn, og det er absolut meget væsentligt i jeres situation. Det er utrolig vigtigt den pågældende kiropraktor føler sig klædt på til opgaven. Skriv en mail til mig på kari@flicflac.dk, hvis I har brug for hjælp til at få anvist nærmeste kompetente børnekiropraktor.

Rigtig meget held og lykke, håber meget for jer I snart får en god og rolig nat i det lille hjem igen!

De bedste hilsner
Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.