lussinge syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. april 2014

melila

Hej alle! 

Vi vågnede op i dag til min stedsøn der havde lussinge syge og jeg er 11+ henne i dag. Jeg er skrækslagen men ringde 1813 og blev beroliget af lægen der ville vente med en akutblodprøve til mandag. Har nogle erfaringer med det??  Håber alt er som det skal være  Det skal lige siges at jeg tog afsted fra lejligheden med det samme. Så indtil videre er jeg hos min veninde til børnene bliver afleveret hos deres mor på mandag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
melila skriver:

Hej alle! 

Vi vågnede op i dag til min stedsøn der havde lussinge syge og jeg er 11+ henne i dag. Jeg er skrækslagen men ringde 1813 og blev beroliget af lægen der ville vente med en akutblodprøve til mandag. Har nogle erfaringer med det??  Håber alt er som det skal være  Det skal lige siges at jeg tog afsted fra lejligheden med det samme. Så indtil videre er jeg hos min veninde til børnene bliver afleveret hos deres mor på mandag.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lussingesyge.htm

Altså som det står i linket, så smitter man inden sygdomstegnene bryder ud, så du kan jo sagtens være smittet - men men rolig nu, du har sikkert haft det, det er det en blodprøve kan fortælle. Hvis du ikke har, snakker du med din læge om det - men som jeg har læst og hørt, så er det vist sjældent der sker noget med baby. Men kan godt forstå du er nervøs 

//Mette

Anmeld

5. april 2014

LinLin

melila skriver:

Hej alle! 

Er du ikke blevet tjekket for om du har haft det ved første lægeundersøgelse???
Det blev jeg da først gang (og det havde jeg så heldigvis )

Anmeld

5. april 2014

melila

Jeg håber jeg har haft det. Jeg har arbejdet i institution i 7 år hvor vi har haft flere tilfælde af lussinge syge. Men neeej hvor man altså pylret og nervøs for sit første lille liv  Der er så meget der kan gå galt. 

Nej det blev jeg ikke tjekket for?  Vi fik kun lavet vandre journal og så taget blodtryk og fået taget blodprøver fordi jeg er o rehsius negativ.

Anmeld

5. april 2014

LinLin

melila skriver:

Jeg håber jeg har haft det. Jeg har arbejdet i institution i 7 år hvor vi har haft flere tilfælde af lussinge syge. Men neeej hvor man altså pylret og nervøs for sit første lille liv  Der er så meget der kan gå galt. 

Nej det blev jeg ikke tjekket for?  Vi fik kun lavet vandre journal og så taget blodtryk og fået taget blodprøver fordi jeg er o rehsius negativ.

Alle får taget blodprøver... Jeg er også rh. Neg. Men de tjekker jo også andre ting ex hiv og røde hunde...

Kan ikke forstå hvis din læge ikke har taget en for lussingesyge hvis du arbejder institution....

Anmeld

5. april 2014

GUSO

Du kan roligt tage hjem.. Lussinge syge smitter kun inden udslættet kommer.. Håber alt er ok

Anmeld

5. april 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ved, at Sundhedsstyrelsen har modereret sin vejledning ang. Lusssingesyge for et par år siden. Da de har fundet ud af, at det ikke er nær så risikabelt som man førhen mente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.