Tre forskellige terminsdatoer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
11 svar
3 synes godt om
4. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg bliver ved med at støde på forskellige beregnere, som giver mig forskellige resultater 

Hvordan kan det være? Bruger de ikke alle den samme metode?

Jeg har en cyklus på 30 dage, og får æl ca. 12 dage før mens (hvilket jeg kun har skulle taste ét af stederne). Alligevel er der 2-4 dage i mellem den termin jeg får 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Du får en termin til nf og det er den du skal regne med

Anmeld

4. april 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg bliver ved med at støde på forskellige beregnere, som giver mig forskellige resultater 

Jeg har en cyklus på 30 dage, og får æl ca. 12 dage før mens (hvilket jeg kun har skulle taste ét af stederne). Alligevel er der 2-4 dage i mellem den termin jeg får 

Den bliver ofte flyttet til NF alligevel.

Og de par dage gør ingen forskel i sidste ende

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

Det har i helt ret i - jeg hænger mig ikke så meget i datoen.

Jeg ændrer mig bare over forskellen.

Jeg bestiller tid til 8 ugers ved lægen ud fra den seneste dato, for så er jeg "på den sikre side" 

Anmeld

4. april 2014

Monski

Anonym skriver:

En jeg kender havde selv regnet sin termin ud til D. 28 marts, til nf bliver hun sat frem så den hed D. 20 marts, men til md siger de at det er helt forkert og hun bliver sat tilbage til D. 28, så er de til en 3D scanning hvor hun siger at hun synes det samme som til nf.
Hun endte med at føde D. 2 april

Men gå ud fra den til nf, det er den sikreste. Længere henne i graviditeten vokser børnene individuelt og så er det jo svært at gå efter.
Ellers kender jeg et par stykker der så skiulle have været gravide i et år

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

Monski skriver:

En jeg kender havde selv regnet sin termin ud til D. 28 marts, til nf bliver hun sat frem så den hed D. 20 marts, men til md siger de at det er helt forkert og hun bliver sat tilbage til D. 28, så er de til en 3D scanning hvor hun siger at hun synes det samme som til nf.
Hun endte med at føde D. 2 april

Men gå ud fra den til nf, det er den sikreste. Længere henne i graviditeten vokser børnene individuelt og så er det jo svært at gå efter.
Ellers kender jeg et par stykker der så skiulle have været gravide i et år

Pyha, ja det lyder da også som et cirkus 

jeg kan godt forstå at der er forskel set ud fra skanninger - det er jo individuel vurdering. Og ikke alle ser det samme 

Men jeg forstå stadig ikke hvorfor beregnerne er forskellige. Gad vide hvorfor de ikke har samme udgangspunkter 

Anmeld

4. april 2014

roenlund

det er fordi det er forskellige oplysninger de beregner ud fra, standart laver en beregning med en cyklus på 28 dage og ægløsning på 14 dagen, i de beregnere hvor du så selv kan taste at din cyklus er 30 vil den ligge ægløsning på 15 dagen, og så er der også en hvor du selv for lov at beregne ægløsningen og den giver så igen et andet svar....

Men som de andre siger så længe det kun er et par dage gør de ingen forskel, du vil få en "endelig" termin til NF og føde når barnet er klar

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

det er fordi det er forskellige oplysninger de beregner ud fra, standart laver en beregning med en cyklus på 28 dage og ægløsning på 14 dagen, i de beregnere hvor du så selv kan taste at din cyklus er 30 vil den ligge ægløsning på 15 dagen, og så er der også en hvor du selv for lov at beregne ægløsningen og den giver så igen et andet svar....

Men som de andre siger så længe det kun er et par dage gør de ingen forskel, du vil få en "endelig" termin til NF og føde når barnet er klar

Ja standard beregneren troede jeg egentlig var den med cyklus længde og ikke andet.

Men selv dén beregning har vist sig forskellig fra hjemmeside til hjemmeside 

Jeg kan måske forstå forskellen i dem hvor man selv kan indtaste æl også, men ikke når det sådan set kun er én oplysning man selv bidrager med.

Anmeld

4. april 2014

roenlund

Anonym skriver:

Ja standard beregneren troede jeg egentlig var den med cyklus længde og ikke andet.

Men selv dén beregning har vist sig forskellig fra hjemmeside til hjemmeside 

Jeg kan måske forstå forskellen i dem hvor man selv kan indtaste æl også, men ikke når det sådan set kun er én oplysning man selv bidrager med.

Men den ene oplysning vil altid ændre terminen, en dags forskel på ægløsning ændre terminen med en dag, og det samme med længden på cyklus...

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

Men den ene oplysning vil altid ændre terminen, en dags forskel på ægløsning ændre terminen med en dag, og det samme med længden på cyklus...

Helt enig 

Men hvis datoen man indtaster er den samme, burde resultatet også være det samme, hvis beregningen er den samme - ikke?

Så derfor må standard-beregningerne på de forskellige sider jo have forskellige måder at beregne på - også selvom de kun beregner ud fra én oplysning fra brugeren (i det her tilfælde cykluslængden) - enig? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.