En art af et forsøg på en fødselsberetning :d 

Søndag d 30 marts 2014, vejret var skønt! havde derfor besluttet mig for at vaske barnevognen, fair nok jeg skulle bare lige på wc.. så er det ordnet jeg sætte mig ned på gulvet for at skille stof osv fra hinanden da jeg pludselig mærker at det begynder at løbe og jeg ikke kan holde det tilbage.. ..
jeg drøner derfor ud på wcet.. hvor det bare siver og siver og oven i det kommer der bæ med haha.. så der sidder jeg til det stopper.. tørre mig hvor der er en masse slim med.. troede ikke på det var vandet fordi havde jo regnet med jeg ville gå over nu hvor alle gik og sagde det.. så jeg gik ud i haven hvor manden var og klippede hæk.. og bum så kom der en skylle mere så det simpelthen dryppede igennem mine gamacher .. jeg kigger forvirrende på ham.. '' jeg tror vandet er gået, eller det siver ihvertfald''.. jeg ringer derfor til fødegangen med ordene '' jeg tror mit vand er gået '' vi aftaler at vi er der kl 17:00.. vandet startede med at sive kl 15:15 .. men da der ingen veer var endnu kunne jeg sagtens trække tiden ..
vi forsætter det vi har gang i, jeg smuttede i bad, han pakkede bilen stille og roligt og ordnede hækkene lidt mere
.
På fødegangen..
vi venter selv 20 minutter mere på at de gider tage sig sammen al den vente tid.. veerne er taget til.. skete allerede i bilen... .. kommer ind på en stue får kørt kurve alt ser fint ud, hun undersøger mig da veerne er taget til ½ livmoderhals tilbage og 1 cm åben.. der var kl ca 18:00.. hun tjekker mig igen mellem 20-21 og der er jeg 2 cm åben og ingen livmoderhals tilbage.. - vi får lov at blive da vi har 45 minutter hver vej.. allerede omkring klokken 22.. er jeg 3 cm åben og kraftige veer.. og en baby med lidt for høj puls så kommer derfor ind på fødestuen og får sat elektrode på hende.. der bliver vagt skifte og klokken er nu ca 23:30, bliver tjekket igen og er stadig kun 3 cm åben men veerne er blevet mere regelmæssige .. og jeg kunne dårligt holde dem ud, og mig og den vejr trækning fungerede bare ikke.. så jeg blev bedste venner med lattergassen.. ... ved 01:00 tiden fik jeg morfin i låret
av! men det hjalp ikke en skid, det kastede jeg kun op af.. når så blev klokken 02:00 ca, og jeg har veer med 2-5 minutters mellemrum.. og der kommer en jordemoder ind og er hos mig, resten af tiden!.. hun tjekker mig og jeg er 5 cm åben.. vi snakker om at få lagt drop og få blokaden.. men nakoselægen kunne først være der om en time.. ..
der går så 30 minutter og så får jeg simpelthen den sygeste pressetreng! føler virkelig jeg skal skide! jeg er kommet op at stå op af sengen og siger flere gange '' jeg skal skide'' .. så udbryder hun '' det bliver den største lort du har lagt'' kæresten begynder at grine og jeg smider ham ud haha .. .. hun tjekker mig derfor igen.. og så er jeg simpelthen gået fra 5 cm åben til 8. på 30 minutter.. så nakoselægen er droppet..
kl 04:45 starter jeg så mission press baby ud!
. UDEN lattergas eller noget! forsøren da! .. var ved at give op til sidst! sagde flere gange '' kan du ikke tage fat i hende og hive hende ud, sugekop et eller andet jeg kan ikke mere '' men jeg klarede den! fra 1 rigtige presse ve til hun var ude tog 45 minutter!. - de sidste pres hun sagde.. 10 pres mere så hun ude! der gik en, to, smut! så gad hun ikke være inde mere
..
så D 31/3 05:30 havde jeg født vores lille prinsesse! NICOLINA! 

.. 50 lang og 3530 kg!..
farmand klippede navlestrengen! og jeg blev syet.. og hun havde self glemt at bedøve mig!! KÆLLING! det gjorde sq næsten mere ondt end at føde!
..
onsdag tog vi hjem, hun havde tabt sig til 3240 g mener jeg der stod! vi har det alle 3 godt og nyder at være forældre! <3
1 fødsel og gør det gerne igen! <3