Jeg studerer medicin på 3. år og er gravid i 9. måned.
Det kommer selvfølgelig an på, hvordan du er til at lære osv. Men for mit vedkommende har det ikke været noget problem at bestå på middelniveau med en indsats der hedder ca. 6-8 timer om dagen. Nogle klarer sig med mindre, men tænker at de færreste studerer mere end 8 timer om dagen. (det er min opfattelse)
Det kommer selvfølgelig an på hvor effektiv du er og hvor meget klæbehjerne du har. Man skal lære MEGET uden ad.
Jeg synes helt klart at du skal give det et forsøg! Du ved jo ikke, hvordan det er, medmindre du prøver. Mange på medicin har børn eller får det i løbet af studiet.
Jeg har som sagt ikke et barn endnu, men er af den forestilling at det godt kan lade sig gøre, at studere med et barn. Det satser jeg i hvert fald på.

Jeg tror tilgengæld at det bliver sindssygt hårdt når man skal i turnus og er i hoveduddannelsesforløb. Dér får man døgnvagter/nattevagter og har sindssygt hårde arbejdsdage. Det er selvfølgelig noget du skal have med i overvejelserne og som jeg tit selv bekymrer mig om.
Men: Spring ud i det! I værste fald kan du jo hoppe fra igen.
Anmeld