Studere medicin med barn - kan man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
6 svar
2 synes godt om
1. april 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg vil rigtig gerne studere medicin. Jeg er mor til et lille barn (6mdr nu). Min mand har arbejde, så vi får ikke problemer med økonomien e.l. Synes selv jeg har et godt netværk der kan hjælpe. Men kan det lade sig gøre uden at være slave af bøgerne og aldrig se sin familie? Vil gerne være en nærværende mor også - kan det kombineres? Vil gerne høre fra nogen, der har erfaringer - og vær gerne hudløst ærlige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

ESV

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg vil rigtig gerne studere medicin. Jeg er mor til et lille barn (6mdr nu). Min mand har arbejde, så vi får ikke problemer med økonomien e.l. Synes selv jeg har et godt netværk der kan hjælpe. Men kan det lade sig gøre uden at være slave af bøgerne og aldrig se sin familie? Vil gerne være en nærværende mor også - kan det kombineres? Vil gerne høre fra nogen, der har erfaringer - og vær gerne hudløst ærlige. 

Altså med det jeg kender til uddannelsen tror jeg det bliver svært men hvis man virkelig vil kan man selvfølgelig få det til st lade sig gøre tror jeg. Mit kendskab til selve udd er fordi jeg læser til sygeplejerske og derigennem har talt med en del medicin studerende

Anmeld

1. april 2014

Lunae

Der er en herinde, som er enlig mor, der læser medicin. Så det kan bestemt lade sig gøre, hvis det er det man vil.

Anmeld

1. april 2014

tekop89

Jeg studerer medicin på 3. år og er gravid i 9. måned.

Det kommer selvfølgelig an på, hvordan du er til at lære osv. Men for mit vedkommende har det ikke været noget problem at bestå på middelniveau med en indsats der hedder ca. 6-8 timer om dagen. Nogle klarer sig med mindre, men tænker at de færreste studerer mere end 8 timer om dagen. (det er min opfattelse)

Det kommer selvfølgelig an på hvor effektiv du er og hvor meget klæbehjerne du har. Man skal lære MEGET uden ad.

Jeg synes helt klart at du skal give det et forsøg! Du ved jo ikke, hvordan det er, medmindre du prøver. Mange på medicin har børn eller får det i løbet af studiet.

Jeg har som sagt ikke et barn endnu, men er af den forestilling at det godt kan lade sig gøre, at studere med et barn. Det satser jeg i hvert fald på. Jeg tror tilgengæld at det bliver sindssygt hårdt når man skal i turnus og er i hoveduddannelsesforløb. Dér får man døgnvagter/nattevagter og har sindssygt hårde arbejdsdage. Det er selvfølgelig noget du skal have med i overvejelserne og som jeg tit selv bekymrer mig om.

Men: Spring ud i det! I værste fald kan du jo hoppe fra igen.

Anmeld

1. april 2014

Jeia

Anonym skriver:

Sagtens, min kæreste er læge, vi havde to børn, da han læste, jeg arbejdede. Der er ikke så meget obligatorisk undervisning, så de fleste dage afleverede han ungerne ved 9 tiden, så hjem at læse til ca. 15.30, så hentede han ungerne igen. Han læste så igen efter ungerne var puttet. Han gik ikke til forelæsninger, det følte han var spild af tid, idet han alligevel skulle læse op på stoffet. Så det gav ham ekstra læsetid. Vi savner begge den frihed, vi havde da han læste. Han kunne næsten altid være hjemme hos ungerne, når de var syge. Han tog tit fridage med ungerne, hvor de hyggede, så læste han bare efter at jeg var kommet hjem. For ham (og mig) blev det først hårdt efter at han blev uddannet, med de lange vagter, han nogle gange har.

Anmeld

1. april 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres indlæg. Synes jeg generelt er god til at lære og er i forvejen hjemmemenneske, så kommer ikke til at give afkald på byture osv..(her tænker jeg druk/fest). Det der bekymrer mig er primært at mit barn skal lide under det - men det lyder til det godt kan kombineres:-)

Anmeld

2. april 2014

quindelist

Jep det kan man -jeg læser medicin og er på 8.semester.
Min datter blev født mens jeg gik på 4. semester.

På KU er der på nogle semestre en del obligatorisk undervisning, men ikke mere end at man sagtens kan få det til at hænge sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.