Hvor skal jeg søge barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg er 22, studerende og kommende enlig mor.

Jeg er sygemeldt fra skolen, og stopper til maj på skolen. Jeg kan ikke få barsel fra SU, da min vejleder fortæller man ikke kan gå fra Sygemelding til barsel, men at man skal være skole aktiv hvertfald 1 måned.

Jeg har snakket med udbetaling Danmark, og de fortæller de ikke kan hjælpe mig fordi jeg ikke kommer fra arbejdsmarkedet og ikke fordi jeg ikke har en a kasse ?

Kommunen henvender mig til jobcenteret, da de mener jeg skal søge kontanthjælp til maj, for at få en udbetaling/barsel til juni, da jeg skal føde til juli ..

Kan det passe ? At jobcenteret er det eneste udvej for mig? -

Hvis nogle læser det her som får fra jobcenteret, hvad får i så ubetalt om måneden?

Jeg prøver at finde ud af hvordan mit økonomi kommer til at se ud når bebsen kommer til verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

M &.I

Altså jeg ved ikke så meget om jobcenter 

jeg har selv være sygemeld i 8 mdr fra arbejde.. og her var læge der skrev hvornår min barsel starter ..

håber nogen her kan hjælpe dig...

Anmeld

31. marts 2014

Anonym trådstarter

Tak skal du have! Håber også nogen vil kunne hjælpe her :-)

Anmeld

31. marts 2014

IdasSmor

Anonym skriver:

Jeg er sygemeldt fra skolen, og stopper til maj på skolen. Jeg kan ikke få barsel fra SU, da min vejleder fortæller man ikke kan gå fra Sygemelding til barsel, men at man skal være skole aktiv hvertfald 1 måned.

Jeg har snakket med udbetaling Danmark, og de fortæller de ikke kan hjælpe mig fordi jeg ikke kommer fra arbejdsmarkedet og ikke fordi jeg ikke har en a kasse ?

Kommunen henvender mig til jobcenteret, da de mener jeg skal søge kontanthjælp til maj, for at få en udbetaling/barsel til juni, da jeg skal føde til juli ..

Hvis nogle læser det her som får fra jobcenteret, hvad får i så ubetalt om måneden?

Jeg prøver at finde ud af hvordan mit økonomi kommer til at se ud når bebsen kommer til verden

Jeg får 10,5 men det kommer jo an på fradrag osv 

Anmeld

31. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja men udover det, får man vel nogle ekstra satser?

Det er det jeg prøver at finde ud af, som helhed ..

Anmeld

31. marts 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Ja men udover det, får man vel nogle ekstra satser?

Det er det jeg prøver at finde ud af, som helhed ..

Min gravide veninde får penge fra kommunen og hun får 8000 før skat. Hvis man er enlig er det vist 11000 før Skat.

Anmeld

31. marts 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hvis du ikke er berretiget til dagpenge, så er det kh du skal søge, også selvom du er sygemeldt og det er igennem jobcenteret...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.