Hvordan føles pluk-veer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
6 svar
2 synes godt om
30. marts 2014

san

Ja hvordan er det at have de pluk-veer? Kan i forklare hvordan de føles? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er livmoderen der laver sammentrækninger. Nogle mærker dem overhovedet ikke. Andre kan mærke at den netop trækker sig sammen. Og så er der dem der også føler en vis smerte med dem. 

Hvordan det føles... Ja den bliver hård og i mit tilfælde fører det oftest lidt smerte med sig. Så jeg lige skal slappe af et øjeblik.

Jeghåber at det er svar på dit spørgsmål, selvom det måske virker lidt flyvsk.

Anmeld

31. marts 2014

liten-mamma

san skriver:

Det føles som om, at noget i maven trækker sig sammen i et par sekunder (maven bliver også hård), hvor maven så bliver "slap" igen De gør ikke ondt, men kan godt være ret så irriterende.

Anmeld

31. marts 2014

Mama2012

Maven bliver helt hård. Det føles som om det hele trækker sig sammen og slapper af igen - som om man laver en mavebøjning uden at bevæge sig...

Sådan var det i hvert fald for mig

Anmeld

31. marts 2014

Annemette07

san skriver:

For mig føltes det som om mavemusklerne blev strammet/spændt og samtidig var mave helt hård. Jeg synes lidt det kunne mærkes som hvis man havde trænet hårdt og ikk havde strukket ud. Nok den måde jeg bedst kan beskrive det på :-)

Anmeld

31. marts 2014

Clisolka

Det jeg husker det som, var at det føltes som om det hele vendte sig inden i mig 

Med min første mærkede jeg dem ikke, før jeg lå i fødsel - og med den mindste mærkede jeg dem allerede i uge 9 pga. blærebetændelse 

Anmeld

31. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Det er jo meget forskelligt fra kvinde til kvinde og graviditet til graviditet...

Da jeg ventede den store for 6 år siden mærkede jeg bare at maven blev hård, den sidste uge-14 dage op til at han kom 39+0 havde jeg nogle som gjorde at jeg lige måtte stoppe op et øjeblik men heller ikke mere...

Denne gang (hvor jeg nu er 39+5) har jeg haft plukveer i 14 dage - 3 uger som virkelig har været kraftige og nogle gange har jeg knapt kunne koncentrere mig om andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.