VS mødre! :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2014

M (:

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Godaften piger 

Jeg har lige par spørgsmål mere vedrørende vuggestue. Håber I kan hjælpe! 

Hvor meget skiftetøj har i liggende i vuggestuen? Bliver det slæbt frem og tilbage i tasken, eller ligger det i deres kasse?

Hvilken taske har i?

Hvilken madkasse? 

Hvad giver i med til formiddag og eftermiddags mad? 

På forhånd tak! 

To sæt tøj (dvs. to af flg.: bukser, bluser, bodyer, strømper). Hjemmesko, sutter, varm trøje, hue, vanter, flyverdragt, ulddragt, regntøj, jakke og overtræksfutter. 

Overtøjet slæbes frem og tilbage efter behov.

Der er madordning i Hjaltes vuggestue. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

FruK

Vi har ca to sæt i vuggestuen - det bliver ikke slæbt frem og tilbage. Altså to bluser, to par bukser, to bodyer osv på badeværelset. 

I hendes gardarobe har vi overtøj og sko, der passer til årstiden. Plus sutsko - kommer med frem og tilbage hver dag - og en pakke bleer, så jeg kan fylde hendes kasse på badeværelset hver dag. Jeg tager det, som jeg ved vi skal bruge med hjem, og lader resten ligge derovre.

vi har frugt med til formiddag. Det er "fælles" og skal være skåret ud. Det er som regel banan, druer, blåbær, mango, blommer, melon. 

Til frokost har hun gerne rugbrød plus lidt andet. F.eks. en rest af aftensmaden, majs, ærter, frikadelle/fiskefrikadelle, kogte bønner/eda mame bønner, ostehaps, peberfrugt.

til eftermiddag er det enten yoghurt med havregryn og/eller grov bolle, kiks, ost, pålæg, lidt frugt, grønt, et par rosiner/dadler eller lign.

Anmeld

30. marts 2014

Mother-love

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Godaften piger 

Jeg har lige par spørgsmål mere vedrørende vuggestue. Håber I kan hjælpe! 

Hvor meget skiftetøj har i liggende i vuggestuen? Bliver det slæbt frem og tilbage i tasken, eller ligger det i deres kasse?

Hvilken taske har i?

Hvilken madkasse? 

Hvad giver i med til formiddag og eftermiddags mad? 

På forhånd tak! 

Vi har to sæt skiftetøj til at ligge i hendes kasse. Nogle ekstra strømper og undertrøjer.

Vi har ingen taske til hende. Det får hun først når hun starter i bh.

Vi har så et sæt regntøj og termotøj der ligger fast i vs. Og det samme med flyverdragt. Samt termostøvler.
Ellers lidt vanter, futter, uldsokker og huer.

Eksempel til madpakkerne.

Frokost :
En rugbrød med pålæg.
Lidt frugt
En osthaps
Lidt grønt ( ærter, majs, agurk, gulerod, broccoli osv.)
Nogen gange rosiner

Eftermiddagsmad
Yoghurt
Frugt
Figenstang
Nogen gange lidt kiks
Lidt grønt.

Anmeld

30. marts 2014

FruK

"Tasken" er i øvrigt en lærreds mulepose, som min store søn har malet på, da han gik i vuggestue eller børnehave. Meget fancy... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.