Er det muligt at blive gravid med kobberspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.707 visninger
11 svar
1 synes godt om
28. marts 2014

Risen

og i så fald, er barnet så skadet?

Jeg har de seneste dage haft små pletblødninger, føler mig svimmel, kvale og utilpas.. Troede/tror jeg er syg, men så slog det mig om det overhovedet er muligt at man kan være gravid? For ca 1,5 uge siden havde jeg mega ondt i den ene æggestok og måtte ligge i sengen. Kan det skyldes spiralen? 

Jeg har ellers ingen problemer haft med den.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

M (:

Risen skriver:

Jeg har de seneste dage haft små pletblødninger, føler mig svimmel, kvale og utilpas.. Troede/tror jeg er syg, men så slog det mig om det overhovedet er muligt at man kan være gravid? For ca 1,5 uge siden havde jeg mega ondt i den ene æggestok og måtte ligge i sengen. Kan det skyldes spiralen? 

Den eneste 100% sikre prævention er afholdenhed. Så ja, det kan ske.. 

Kun en test kan give dig svaret. 

Anmeld

28. marts 2014

Risen

M (: skriver:

Den eneste 100% sikre prævention er afholdenhed. Så ja, det kan ske.. 

Kun en test kan give dig svaret. 

Ja, det har du ret i. Tænkte bare om der var nogen som havde erfaring med at spiralen rykker sig eller ligende, før jeg stormer i netto

Anmeld

28. marts 2014

M (:

Risen skriver:

Ja, det har du ret i. Tænkte bare om der var nogen som havde erfaring med at spiralen rykker sig eller ligende, før jeg stormer i netto

Er du sikker på, at spiralen sidder der endnu? Har hørt om flere, hvor spiralen er faldet ud (og ligeledes om flere, der var gravide med spiralen i!!).. 

Anmeld

28. marts 2014

Risen

Er du sikker på, at spiralen sidder der endnu? Har hørt om flere, hvor spiralen er faldet ud (og ligeledes om flere, der var gravide med spiralen i!!).. 

Hmm.. aner ikke hvordan jeg skal tjekke det.. Burde man ikke kunne mærke hvis den gjorde? Eller se den?

Anmeld

28. marts 2014

M (:

Risen skriver:

Hmm.. aner ikke hvordan jeg skal tjekke det.. Burde man ikke kunne mærke hvis den gjorde? Eller se den?

Er der ikke sådan en snor i den? 

Anmeld

28. marts 2014

Risen

Er der ikke sådan en snor i den? 

Jo der er vist to, men tror da de sidder så langt oppe at jeg ikke kan mærke dem.. :/

Anmeld

28. marts 2014

LilleMie

Risen skriver:

Min mor blev gravid med kobberspiral - og om jeg er blevet skadet, det må mine omgivelser svare på 

Ej der er jo ingen prævention, der er 100% sikker, og jeg er et bevis på, at det også sker på kobberspiral  Så hvis du er usikker, ville jeg helt sikkert få taget en test - om ikke andet, så for at få ro i sjælen!

Anmeld

28. marts 2014

GUSO

Man kan sagtens blive gravid med spiral kender en der er blevet det ved ikke om det kan skade, hun fik fjernet graviditeten da den var uønsket

Anmeld

28. marts 2014

mommy1991

Risen skriver:

Så vidt jeg ved er det kun skadeligt at være gravid med hormonspiral, da hormonerne påvirker fostret.. Men det mest sandsynlige i dit tilfælde er da at den er faldet ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.