tanker omkring pasning. normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2014

Kris89

Er ved at blive sindssyg af bare at gå herhjemme.

Er der nogen af jer der ved om man kan få halvtidsplads eller lign. i institution?

han skal jo ikke ud i fuld pasning. Nyder at gå hjemme med ham, men samtidig kan jeg bare mærke nu hvor manden har fået nyt job og sjælendt er hjemme er jeg ved at blive sindssyg.!

Jeg dur bare ikke til at være hjemmegående husmor, støvsuge, rengøring, tøjvask. Jeg er ved at brække mig.

Jeg føler mig virkelig som en dårlig mor når jeg overhovedet tænker på at få ham passet, men nøøj hvor jeg glæder mig til vi får en hverdag, hvor jeg også får lov at komme hjemmefra, komme ud og gøre det jeg er god til, passe mit job.

Jeg kunne ekstremt godt tænke mig nummer to snart, men samtidig overvejer jeg ikke at få flere børn, fordi jeg er bange for jeg ender med at blive sindssyg hvis jeg skal gå hjemme noget mere.

Han er skrevet op til privat dagplejer pr. 11. august, synes godt nok der er lang tid til.

Men vi kan jo heller ikke lave noget nu. Når han er vågen er det 1-2 timer max, så skal han sove minimum den tid han har været vågen.

Jeg elsker at være sammen med ham, lege med ham og stimulere ham det er slet ikke det, han er bare så lidt vågen og jeg har så meget tid til bare at gøre de huslige ting som jeg HADER!. Jeg ville elske hvis vi kunne køre et sted hen og se noget, gå en tur med barnevognen eller lign. Men når han kun er vågen 1 time og også skal have mad, kan i jo selv regne ud hvor lang tid jeg har mens han er vågen og tilpas. Vil jo ikke ødelægge hans rytme ved at holde ham vågen - der er ikke meget sjovt ved at tage nogen steder hen hvis han er ekstrem pyller og bare vil i sin barnevogn.

Er der andre som mig eller er jeg total mærkelig

føler mig godt nok som en dårlig mor der ikke gider sit barn - men det er nu engang de tanker jeg har og egentlig har haft et stykke tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

et-ønske

Slår først lige fast at du ikke er en dårlig mor fordi du har det sådan! Vi er alle forskellige, og har forskellige behov i vores hverdag.

Jeg tror kun det var i "gamle" dage man kunne få en deltidsplads, men tænker om du overhovedet kan få en plads til ham allerede nu, hvis der ikke er en årsag feks fødselsdep, problemer derhjemme mv.

Er du ikke i en mødregruppe?? Da jeg gik hjemme med min datter, og hun også var sådan et møsterbarn som dit så mødtes jeg med de andre, gik på cafe osv. gik lange ture med barnevognen mens hun sov. Der går ikke lang tid før han kan sidde op på Jeres ture, og så bliver det bare lige dobbelt så sjovt

Håber du finder en løsning der opfylder både dine og din søns behov - hvorom alting er, så fungere familien bedst hvis mor er glad

Anmeld

28. marts 2014

Kris89

et-ønske skriver:

Slår først lige fast at du ikke er en dårlig mor fordi du har det sådan! Vi er alle forskellige, og har forskellige behov i vores hverdag.

Jeg tror kun det var i "gamle" dage man kunne få en deltidsplads, men tænker om du overhovedet kan få en plads til ham allerede nu, hvis der ikke er en årsag feks fødselsdep, problemer derhjemme mv.

Er du ikke i en mødregruppe?? Da jeg gik hjemme med min datter, og hun også var sådan et møsterbarn som dit så mødtes jeg med de andre, gik på cafe osv. gik lange ture med barnevognen mens hun sov. Der går ikke lang tid før han kan sidde op på Jeres ture, og så bliver det bare lige dobbelt så sjovt

Håber du finder en løsning der opfylder både dine og din søns behov - hvorom alting er, så fungere familien bedst hvis mor er glad

jeg er jo for nærrig til at betale for fuldtidsplads allerede nu

jeg er i mødregruppe. Vi mødes 1 gang hver 14. dag. Det er også super hyggeligt.

Er også tit hos oldemødrene, men det er jo det med at skal køre et sted hen og dermed slå hans rytme ud af kurs.

Det er jo når han er blevet lagt i barnevognen jeg keder mig max og så vil jeg jo ikke hive ham op af hans søvn for at køre en tur.

Bor på landet, så det der med at gå en tur hen og besøge nogen er desværre ikke en mulighed. Jo hen til oldemor, men hende orker jeg ikke flere timer hver dag

Må nok bare indse at det der med at gå hjemme ikke lige er mig. Elsker at få gjort rent og sådan, men det gider jeg altså ikke at gøre hver dag...

Anmeld

28. marts 2014

Loa

Ved hvordan du har det

Jeg rykkede også selv isabellas start i vuggestue 3 måneder frem, fordi jeg også var ved at blive idiot.
Er SLET ikke mig at gå hjemme og barsle.
Det kunne heldigvis godt lade sig gøre og hun startede lidt tidligere end andre men hun var SÅ klar og synes det var fantastisk....
Og jeg NØD at komme ud og lave noget igen....
Jeg startede så op på 30 timer til at starte med så hun blev hentet lidt tidligere de første par måneder...

Anmeld

28. marts 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Der er vel ikke noget i vejen for at gå med barnevognen, mens han sover i den. Min datter vågner i hvert fald ikke af det. Så lærer man sig, hvor der er bænke osv. til når de skal have mad på turen. Det er ikke nødvendigt at sidde hjemme og vente på at baby vågner.

Anmeld

28. marts 2014

Kris89

Loa skriver:

Ved hvordan du har det

Jeg rykkede også selv isabellas start i vuggestue 3 måneder frem, fordi jeg også var ved at blive idiot.
Er SLET ikke mig at gå hjemme og barsle.
Det kunne heldigvis godt lade sig gøre og hun startede lidt tidligere end andre men hun var SÅ klar og synes det var fantastisk....
Og jeg NØD at komme ud og lave noget igen....
Jeg startede så op på 30 timer til at starte med så hun blev hentet lidt tidligere de første par måneder...

må nok indrømme at jeg overvejer det kraftigt...

men nu har vi jo lige skrevet under på papirerne med dato. ved ikke. tror manden og jeg må have en snak.

og heldigvis elsker min søn at blive passet af andre. indtil nu har han i hvert fald været bedøvende ligeglad med hvem der var hos sig. omvendt tænker jeg om jeg mister lidt af mit bånd til ham hvis jeg smider ham i pasning tidligere. 

Anmeld

28. marts 2014

Kris89

nanan78 skriver:

Der er vel ikke noget i vejen for at gå med barnevognen, mens han sover i den. Min datter vågner i hvert fald ikke af det. Så lærer man sig, hvor der er bænke osv. til når de skal have mad på turen. Det er ikke nødvendigt at sidde hjemme og vente på at baby vågner.

jeg har masser af skov at gå i - ingen problem. men at gå og snakke med sig selv synes jeg ikke ligefrem er sjovt.

og gå 7 km. til nærmeste brugsforening eller 10 til nærmeste veninde der er på barsel er måske også voldsomt nok

Anmeld

28. marts 2014

Loa

Kris89 skriver:

må nok indrømme at jeg overvejer det kraftigt...

men nu har vi jo lige skrevet under på papirerne med dato. ved ikke. tror manden og jeg må have en snak.

og heldigvis elsker min søn at blive passet af andre. indtil nu har han i hvert fald været bedøvende ligeglad med hvem der var hos sig. omvendt tænker jeg om jeg mister lidt af mit bånd til ham hvis jeg smider ham i pasning tidligere. 

Jeg synes ikke vi mistede noget.

Men nu har min datter aldrig været morsyg eller ked af hvis jeg gik fra hende i "forsamlinger"...
Jeg var den eneste mor i mødregruppen der kunne gå ud og tisse uden mit barn græd hjerteskærende efter mig....

Jeg kunne bare mærke jeg manglede voksen kontakt og at bruge hjernen igen....

Men man kan da godt føle at man er forkert på den når man læser alle andre nærmest gør hvad de kan for at gå hjemme i to år med deres børn.....

Anmeld

28. marts 2014

Kris89

Loa skriver:

Jeg synes ikke vi mistede noget.

Men nu har min datter aldrig været morsyg eller ked af hvis jeg gik fra hende i "forsamlinger"...
Jeg var den eneste mor i mødregruppen der kunne gå ud og tisse uden mit barn græd hjerteskærende efter mig....

Jeg kunne bare mærke jeg manglede voksen kontakt og at bruge hjernen igen....

Men man kan da godt føle at man er forkert på den når man læser alle andre nærmest gør hvad de kan for at gå hjemme i to år med deres børn.....

Jacob er også bedøvende ligeglad med mig. han kan selvf. høre det er mig og sådan, men bare der er nogen der vil lege med ham er han tilpas..

har det på samme måde. trænger til at bruge hjernen og komme i gang. men man føler sig godt nok helt forkert på den når man har de tanker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.