Hjælp!!! Ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
2 svar
2 synes godt om
28. marts 2014

SabbyC

Hej tøser.

Jeg har virkelig brug for nogen gode råd! 

Vores søn på knap 7 uger er begyndt at få bøvl med maven og er meget urolig og skriger RIGTIG meget! Man kan virkelig se at han har ondt! 

Da jeg ikke producerer nok mælk har han siden han var 2 uger primært fået flaske. (Nan 1)

De første uger gik fint. Dog pruttede han en del og pressede meget for at komme af med afføring på trods af at afføringen så helt normal ud og han ikke virkede til at føle ubehag. 

De sidste par dage har han været meget urolig og skreget rigtig meget og har ikke spist og sovet som han plejede.

Han sover for det meste meget kort varigt og vågner op med et skrig uden lige (har han aldrig gjort før)

Spiser ikke så store mængder af gangen men vil så til gengæld gerne have mad flere gange 

Afføringen så stadig normal ud.

Ved en undersøgelse på sygehuset i onsdags siger lægen til mig at hun synes det kunne minde om et optræk til kolik og anbefalede mig at købe grøn Allomin og sørge for at han kun fik mad hver 3. time så han ikke havde mad i maven hele tiden da det skulle fremme kolik?? 

Jeg synes ikke det har hjulpet og synes bestemt ikke at afføringen er blevet mere lind - tværtimod? 

Dog virker det som om at afføringen nu er lettere for ham at komme af med men han skriger stadig af smerte og døjer stadig med meget luft.

SP mener ikke at det er kolik og er ikke til så meget vejledning andet end at hun også anbefaler grøn Allomin. 

Overvejer nu at prøve Bio Gaia og Zoneterapi?? 

Nogen der har erfaring med dette eller har andre gode råd??

Mvh. En bekymret og frustreret nybagt mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

sulo

Hos os hjalp det at gå over til Mam antikolik flasker og få bøvset ordenligt af.

Derudover var han til kiropraktor et par gange, da voes SP anbefalede det pga at han var spændt i nakken og kun kiggede til venstre, det hjalp også på mavekneb.

Anmeld

28. marts 2014

ano14316

SabbyC skriver:

Hej tøser.

Jeg har virkelig brug for nogen gode råd! 

Vores søn på knap 7 uger er begyndt at få bøvl med maven og er meget urolig og skriger RIGTIG meget! Man kan virkelig se at han har ondt! 

Da jeg ikke producerer nok mælk har han siden han var 2 uger primært fået flaske. (Nan 1)

De første uger gik fint. Dog pruttede han en del og pressede meget for at komme af med afføring på trods af at afføringen så helt normal ud og han ikke virkede til at føle ubehag. 

De sidste par dage har han været meget urolig og skreget rigtig meget og har ikke spist og sovet som han plejede.

Han sover for det meste meget kort varigt og vågner op med et skrig uden lige (har han aldrig gjort før)

Spiser ikke så store mængder af gangen men vil så til gengæld gerne have mad flere gange 

Afføringen så stadig normal ud.

Ved en undersøgelse på sygehuset i onsdags siger lægen til mig at hun synes det kunne minde om et optræk til kolik og anbefalede mig at købe grøn Allomin og sørge for at han kun fik mad hver 3. time så han ikke havde mad i maven hele tiden da det skulle fremme kolik?? 

Jeg synes ikke det har hjulpet og synes bestemt ikke at afføringen er blevet mere lind - tværtimod? 

Dog virker det som om at afføringen nu er lettere for ham at komme af med men han skriger stadig af smerte og døjer stadig med meget luft.

SP mener ikke at det er kolik og er ikke til så meget vejledning andet end at hun også anbefaler grøn Allomin. 

Overvejer nu at prøve Bio Gaia og Zoneterapi?? 

Nogen der har erfaring med dette eller har andre gode råd??

Mvh. En bekymret og frustreret nybagt mor 

Grøn allomin eller Nan ha, synes jeg helt sikkert i skal over på.. og forvent det tager nogen dage før det slår igennem..

Din sp må ikke anbefale zoneterapi, men prøv det, mange har rigtig godtøe erfaringer med det..
Var det en hård fødsel? Nogen børn med problemer i maven har låsninger i nakken og det kan en kiropraktor hjælpe med..
Mit næste barn skal helt sikkert tjekkes af en kiropraktor uanset hvad..
Når han skal sove er det en god idé med en varmepude på ryggen, det giver ro...
Du kan også bærer ham liggende på maven på din underarm med hovedet i dit albueled, det giver en blev massage af maven og børnene falder som regel helt til ro når de hænger der..

Du skriver han har meget luft, og derfor vil jeg også anbefale cykel bevægelser, stille og roligt..

Bøvs rigeligt af... Der skal komme nogen gode bøvser hver gang.. gerne 2-3 gange under hvert måltid... Jeg lærte desværre først alt for sent at bøvse ordentligt af..

Det var alle mine bedste råd, som møder til et kolikbarn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.