kan skat bare komme og udlæg i ens ting???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
6 svar
1 synes godt om
27. marts 2014

helle85

jeg har noget su lån som er ca er 7-8 år gammel

hvor skat skriver det er misligholdt fra 2011 men jeg har ikke fået brev om at jeg skulle betale noget da jeg er på kontanthjælp

og nu skriver de at de vil komme og tage udlæg for min gæld hvordan skal jeg forholde mig til det

nogen der ved hvordan det forgår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2014

Tanja1234

At gøre udlæg betyder at de tinglyser et udlæg på de ting du ejer eller fx på et indskud.

Hvis du bor i ejerbolig vil de typisk gøre udlæg i denne - eller i hvert fald i den halvdel du ejer, hvis du ejer boligen sammen med en kæreste eller ægtefælle.

Det betyder egentlig bare at hvis det der er gjort udlæg i en dag bliver solgt, så har de ret til at få deres penge før et evt. overskud/indskud udbetales til dig.

Giver det mening?

Anmeld

27. marts 2014

stjernehimmel

helle85 skriver:

jeg har noget su lån som er ca er 7-8 år gammel

hvor skat skriver det er misligholdt fra 2011 men jeg har ikke fået brev om at jeg skulle betale noget da jeg er på kontanthjælp

og nu skriver de at de vil komme og tage udlæg for min gæld hvordan skal jeg forholde mig til det

nogen der ved hvordan det forgår

du kan HURTIGT forsøge dig at ringe til dem og tilbyde en afdrags ordning på evt 100 kr... så kan de ikke sende foden osv hvis det kommer så langt 

Anmeld

27. marts 2014

helle85

Tanja1234 skriver:

At gøre udlæg betyder at de tinglyser et udlæg på de ting du ejer eller fx på et indskud.

Hvis du bor i ejerbolig vil de typisk gøre udlæg i denne - eller i hvert fald i den halvdel du ejer, hvis du ejer boligen sammen med en kæreste eller ægtefælle.

Det betyder egentlig bare at hvis det der er gjort udlæg i en dag bliver solgt, så har de ret til at få deres penge før et evt. overskud/indskud udbetales til dig.

Giver det mening?

ja det giver fint mening

men de skriver bare at de møder op på adressen
så det betyder ikke at de render med vores knallert (gammel og ikke i så god stand)
og tv (som manden arvede fra sine forældre, også omkring 4 år gammelt) osv.

vi har ikke betalt noget indskud her og i det nye afdrager vi indskudet

Anmeld

27. marts 2014

helle85

stjernehimmel skriver:

du kan HURTIGT forsøge dig at ringe til dem og tilbyde en afdrags ordning på evt 100 kr... så kan de ikke sende foden osv hvis det kommer så langt 

jeg ville også forsøge at ringe til dem men kom først hjem og åbnede brevet her efter kl 16 og de havde lukket så ringer så snart de åbner i morgen

Anmeld

27. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ring til dem og spørge om at lave en afdragsordning. 

Anmeld

27. marts 2014

helle85

mor:) skriver:

Ring til dem og spørge om at lave en afdragsordning. 

det vil jeg gøre imorgen da de havde lukket da jeg prøvede at ringe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.