CupCakes (bryllupsdag)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
4 svar
11 synes godt om
27. marts 2014

MorDk

Profilbillede for MorDk
"Read the baby, not the books"

Idag har min søster og svoger 10 års bryllupsdag. Dette skal selvfølgelig fejres med Kærligheds-CupCakes ♥ 

Jeg synes selv de er blevet fine. De smager ihvertfald godt!

Vanilla/Strawberry

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. marts 2014

Bak

MorDk skriver:

Idag har min søster og svoger 10 års bryllupsdag. Dette skal selvfølgelig fejres med Kærligheds-CupCakes ♥ 

Jeg synes selv de er blevet fine. De smager ihvertfald godt!

Vanilla/Strawberry

Mmmhh... ser lækre ud!

Anmeld

27. marts 2014

Pige2009

Mums!  Vil du ikke dele opskriften på de lækre cupcakes?

Anmeld

27. marts 2014

MorDk

Profilbillede for MorDk
"Read the baby, not the books"

Mums!  Vil du ikke dele opskriften på de lækre cupcakes?

Jo da ...

125 g blødt usaltet smør 175 g sukker 2 tsk vaniljeessens eller korn fra 1 vaniljestang 3 æg (stuetemperatur) 225 g mel 1½ tsk bagepulver knivspids salt 0,8 dl fløde (stuetemperatur) 

Bland mel, bagepulver og salt i en skål og sæt til side. Rør smør og sukker luftigt sammen. Hvis man bruger vaniljekorn skal de i blandingen her. Tilsæt 1 æg ad gangen. Rør imellem og husk at skrab siderne. Tilsæt melblandingen sammen med fløden og vaniljeessens, hvis dette bruges. Rør til det lige er blandet, men ikke mere end det. Kom dejen i formene og bag i 30-35 min. ved 170˚C.

Frosting:

170 gram blødgjort smør

1½ dl. flormelis

1 tsk vanillesukker

2 dl. jordbær

1. Start med at purere stuetempererede jordbærene med en blender.

2. Skær den blødgjorte smør i små stykker og rør den meget grundigt til den er let og luftig. Tilsæt flormelis og rør videre ved medium hastighed.1. Start med at purere stuetempererede jordbærene med en blender.

3. Tilføj til sidst vaniljesukker og jordbærpuré og mix ved lav hastighed til blandingen er fin og glat. Jordbær frosting kan anvendes med det samme eller tildækkes og opbevares i køleskabet til senere brug.

Anmeld

2. april 2014

Pige2009

MorDk skriver:

Jo da ...

125 g blødt usaltet smør 175 g sukker 2 tsk vaniljeessens eller korn fra 1 vaniljestang 3 æg (stuetemperatur) 225 g mel 1½ tsk bagepulver knivspids salt 0,8 dl fløde (stuetemperatur) 

Bland mel, bagepulver og salt i en skål og sæt til side. Rør smør og sukker luftigt sammen. Hvis man bruger vaniljekorn skal de i blandingen her. Tilsæt 1 æg ad gangen. Rør imellem og husk at skrab siderne. Tilsæt melblandingen sammen med fløden og vaniljeessens, hvis dette bruges. Rør til det lige er blandet, men ikke mere end det. Kom dejen i formene og bag i 30-35 min. ved 170˚C.

Frosting:

170 gram blødgjort smør

1½ dl. flormelis

1 tsk vanillesukker

2 dl. jordbær

1. Start med at purere stuetempererede jordbærene med en blender.

2. Skær den blødgjorte smør i små stykker og rør den meget grundigt til den er let og luftig. Tilsæt flormelis og rør videre ved medium hastighed.1. Start med at purere stuetempererede jordbærene med en blender.

3. Tilføj til sidst vaniljesukker og jordbærpuré og mix ved lav hastighed til blandingen er fin og glat. Jordbær frosting kan anvendes med det samme eller tildækkes og opbevares i køleskabet til senere brug.

Det lyder virkelig nemt - tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.