barsel og kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg ville bare høre om der er nogen der ved om hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp pga. Gensidig forsørgerpligt om man så kan få det når man går på barsel?

Kan ikke helt finde det nogen steder på nettet men mener jeg har hørt at der var en der fik det fra den dag hun gik på barsel.

Bare et hurtigt spørgsmål fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg ville bare høre om der er nogen der ved om hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp pga. Gensidig forsørgerpligt om man så kan få det når man går på barsel?

Kan ikke helt finde det nogen steder på nettet men mener jeg har hørt at der var en der fik det fra den dag hun gik på barsel.

Nej det tror jeg ikke du kan. Er der gensidig forsørgerpligt, så er det også under barsel.

Anmeld

27. marts 2014

Mariekjellerup90

Anonym skriver:

De må ikke skære ned på kontanthjælp når du går på barsel, da du hverken kan tage en uddannelse eller arbejde så der er ikke gensidig forsørgerpligt  

Anmeld

27. marts 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Mariekjellerup90 skriver:

De må ikke skære ned på kontanthjælp når du går på barsel, da du hverken kan tage en uddannelse eller arbejde så der er ikke gensidig forsørgerpligt  

Gælder det ikke kun, hvis man allerede får kontanthjælp, inden man går på barsel? Hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp pga. gensidig forsørgerpligt, inden man går på barsel, skærer de jo ikke i kontanthjælpen, da den jo allerede er 0.

Jeg er ikke helt inde i reglerne, men jeg mener, at det eneste, der ændrer sig, er, at manden må tjene mere før den gensidige forsørgerpligt betyder, at kvinden intet får, da han nu må tjene 2x forsørgersats i stedet for 2x alm. sats.

Anmeld

27. marts 2014

Mariekjellerup90

Janey skriver:

Gælder det ikke kun, hvis man allerede får kontanthjælp, inden man går på barsel? Hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp pga. gensidig forsørgerpligt, inden man går på barsel, skærer de jo ikke i kontanthjælpen, da den jo allerede er 0.

Jeg er ikke helt inde i reglerne, men jeg mener, at det eneste, der ændrer sig, er, at manden må tjene mere før den gensidige forsørgerpligt betyder, at kvinden intet får, da han nu må tjene 2x forsørgersats i stedet for 2x alm. sats.

Uha det ved jeg faktisk ikke noget om. Men tror at man har ret til at få en indkomst når man er på barsel. Men ved faktisk ikke, når man overhovedet ikke ville kunne få noget før . 

Anmeld

27. marts 2014

Mariekjellerup90

http://www.dagens.dk/indland/m%C3%B8dre-p%C3%A5-barsel-kan-blive-p%C3%A5-kontanthj%C3%A6lp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.