Lægesekretær - meld dig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.778 visninger
14 svar
3 synes godt om
26. marts 2014

AnthonsMor

Hej alle..

Jeg skal til at læse til lægesekretær, og vil derfor høre hvor  du har tilbragt din læretid som lægesekretær, så jeg kan få inspiration til hvilke afdelinger der er spændende

Håber I vil hjælpe, jer der kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Mutti2B

Jeg har været forbi ortopædkirurgisk afd, medicinsk og psyk. Men du vælger jo ikke selv hvor du kommer hen

Anmeld

26. marts 2014

AnthonsMor

Mutti2B skriver:

Jeg har været forbi ortopædkirurgisk afd, medicinsk og psyk. Men du vælger jo ikke selv hvor du kommer hen

Det er fordi jeg skal i praktik først, altså virksomhedspraktik og/eller løntilskud, og dér må jeg selv vælge

Anmeld

26. marts 2014

Mutti2B

AnthonsMor skriver:

Det er fordi jeg skal i praktik først, altså virksomhedspraktik og/eller løntilskud, og dér må jeg selv vælge

Det forstår jeg ikke. Så du skal prøve det af i en praktikperiode, og så derefter starte på den rigtige uddannelse?

Anmeld

26. marts 2014

AnthonsMor

Mutti2B skriver:

Det forstår jeg ikke. Så du skal prøve det af i en praktikperiode, og så derefter starte på den rigtige uddannelse?

Ja.. Jeg vil gerne være sikker på, at det er noget for mig, før jeg søger ind som elev..

Anmeld

26. marts 2014

Loa

Jeg synes det er svært, troede nemlig også det var specialet der gjorde det spændende, men der er 50% kollegaerne, 30% arbejdsopgaverne og 20% specialet.
Det mest interessante speciale kan jo være nok så kedeligt hvis du ikke laver andet end at arkivere (lige overdrevent, men du forstår nok pointen)

Jeg faktisk rigtig mange af tingene er spændende. Kirurgisk, fordi der kan man som regel komme med og se hvad det er de laver og hvad det egentlig er man sidder og skriver om.
Afdelinger der er "livsændrene" synes jeg også er ret spændende, fordi jeg føler de gør en kæmpe forskel (uden at forklejne de andre afdelinger)
Og så tænker jeg om man er til fart over feltet eller mere stille og roligt.
For må der gerne være knald på er en akutmodtagelse jo ideel

Anmeld

26. marts 2014

AnthonsMor

Loa skriver:

Jeg synes det er svært, troede nemlig også det var specialet der gjorde det spændende, men der er 50% kollegaerne, 30% arbejdsopgaverne og 20% specialet.
Det mest interessante speciale kan jo være nok så kedeligt hvis du ikke laver andet end at arkivere (lige overdrevent, men du forstår nok pointen)

Jeg faktisk rigtig mange af tingene er spændende. Kirurgisk, fordi der kan man som regel komme med og se hvad det er de laver og hvad det egentlig er man sidder og skriver om.
Afdelinger der er "livsændrene" synes jeg også er ret spændende, fordi jeg føler de gør en kæmpe forskel (uden at forklejne de andre afdelinger)
Og så tænker jeg om man er til fart over feltet eller mere stille og roligt.
For må der gerne være knald på er en akutmodtagelse jo ideel

Så hvis man er på en kirurgisk afd. kan man komme til at se en operation eller hvad? Det er da ret spændende, i min verden

Jeg lyder nok dum og uvidende når jeg spørger, om man så kommer til at være lægesekretær med speciale i et eller andet?

Anmeld

26. marts 2014

Loa

AnthonsMor skriver:

Så hvis man er på en kirurgisk afd. kan man komme til at se en operation eller hvad? Det er da ret spændende, i min verden

Jeg lyder nok dum og uvidende når jeg spørger, om man så kommer til at være lægesekretær med speciale i et eller andet?

Det gør du ikke. Altså hvad jeg ved af.

Jeps det gør vi
Folk har set alt fra fødsler til hjerteoperationer, til obduktioner () til amputationer.
Det er helt vildt!
Jeg tror der nærmest på alle afdelinger er et eller andet man kan komme tættere ind på som gør det spændende, fordi man så får større/mere kendskab til det

Anmeld

26. marts 2014

chael

AnthonsMor skriver:

Hej alle..

Jeg skal til at læse til lægesekretær, og vil derfor høre hvor  du har tilbragt din læretid som lægesekretær, så jeg kan få inspiration til hvilke afdelinger der er spændende

Håber I vil hjælpe, jer der kan

Jeg har være på en plastik kirurgisk, medicins sengeafsnit, kardiologi og endokrinologi og kirurgisk ...

Alt sammen spændende emner

Pøj pøj med uddannelsen

Anmeld

26. marts 2014

AnthonsMor

Loa skriver:

Det gør du ikke. Altså hvad jeg ved af.

Jeps det gør vi
Folk har set alt fra fødsler til hjerteoperationer, til obduktioner () til amputationer.
Det er helt vildt!
Jeg tror der nærmest på alle afdelinger er et eller andet man kan komme tættere ind på som gør det spændende, fordi man så får større/mere kendskab til det

Ej jeg kunne godt være en obduktion foruden Men det lyder da skide spændende!

Jeg glæder mig til at komme i løntilskud, så jeg kan få set om det virkelig er mig, det tiltaler mig bare ret meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.