Brystkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.881 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. marts 2014

Pigent

Jeg skal måske lave en brystkage og vil høre hvad i tænker om min ide.

Jeg vil bage en bradepandekage og to små runde kager. Det skal ikke laves som lagkage, men helt alm. bradepandekage. Vil en chokolade kage ikke være en god ide?
Jeg vil pynte den med marcipan også selve brysterne med fondant. Kan man ikke godt det?
Skal jeg smøre noget under marcipanen og fondanten og hvad?
Hvordan sætter jeg brysterne fast?

Ja lidt mange spørgsmål for en der første gang skal i gang med et større kageprojekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

MomInTheMaking

Pigent skriver:

Jeg vil bage en bradepandekage og to små runde kager. Det skal ikke laves som lagkage, men helt alm. bradepandekage. Vil en chokolade kage ikke være en god ide?
Jeg vil pynte den med marcipan også selve brysterne med fondant. Kan man ikke godt det?

Ja lidt mange spørgsmål for en der første gang skal i gang med et større kageprojekt

Hvilken kage du bruger er op til hvilken kage du kan lide. så chokolade er fint. For at fondanten/marcipanen får en flot jævn overflade skal du smøre kagen op med F.eks. Smørcreme.
Du kan vel sagtens bruge fondant det ene sted og marcipan det andet, men tror du får et flottere helhedsbillede ved kun at bruge en af tingene, men igen det er bare min personlige mening. Hvis du smøre kagen op med smørcreme sidder brysterne jo fast i det, men ellers er det ikke nødvendigt at sætte den fast som
Sådan, da overtrækket holder det hele på plads.

Anmeld

25. marts 2014

Pigent

Hvilken kage du bruger er op til hvilken kage du kan lide. så chokolade er fint. For at fondanten/marcipanen får en flot jævn overflade skal du smøre kagen op med F.eks. Smørcreme.
Du kan vel sagtens bruge fondant det ene sted og marcipan det andet, men tror du får et flottere helhedsbillede ved kun at bruge en af tingene, men igen det er bare min personlige mening. Hvis du smøre kagen op med smørcreme sidder brysterne jo fast i det, men ellers er det ikke nødvendigt at sætte den fast som
Sådan, da overtrækket holder det hele på plads.

Tak laver det hele i marcipan og brystervoter og en trusse kant i fondant Det der smørcreme bliver en udfordring for har fået det engang og det var ligesom at spise smør

Anmeld

25. marts 2014

MomInTheMaking

Pigent skriver:

Tak laver det hele i marcipan og brystervoter og en trusse kant i fondant Det der smørcreme bliver en udfordring for har fået det engang og det var ligesom at spise smør

Lyder som en fin ide. med smørcremen er det vigtigt at du bruger usaltet smør. Det kan man få fra lurpak i de fleste brugser, Føtex og Kvickly. Og så ud over flormelis så bland det med nutella og selvfølgelig lade være med at overdrive laget på kagen, så smager det egentlig ikke rigtig af det.

Anmeld

25. marts 2014

Pigent

Mom In The Making skriver:

Lyder som en fin ide. med smørcremen er det vigtigt at du bruger usaltet smør. Det kan man få fra lurpak i de fleste brugser, Føtex og Kvickly. Og så ud over flormelis så bland det med nutella og selvfølgelig lade være med at overdrive laget på kagen, så smager det egentlig ikke rigtig af det.

Tak for tippet med nutella

Anmeld

25. marts 2014

Kløver

Du kan sagtens bruge chokoladekage, jeg brugte kun et lag overtræk, så holdt det også lidt sammen på kagen

Smider lige mit 1 forsøg op på en brystkage
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. marts 2014

Mom2

Pigent skriver:

Hvis du synes smør creme er for tungt, så lav en creame cheese frosting eller en marengs smør creme de er mere lette og synes personligt de smager bedre end almindelig smør creme

Anmeld

25. marts 2014

Pigent

Kan jeg bruge det her http://www.oetker.dk/dk-da/vores-produkter/alt-til -bagning/bageingredienser/kagefyld-og-topping/cupc ake-topping.html i stedet for smørcreme?

Hvis ja hvilken smag ville passe til en chokolade kage? Må gerne være frisk

Anmeld

26. marts 2014

Pigent

Pigent skriver:

Kan jeg bruge det her http://www.oetker.dk/dk-da/vores-produkter/alt-til -bagning/bageingredienser/kagefyld-og-topping/cupc ake-topping.html i stedet for smørcreme?

Hvis ja hvilken smag ville passe til en chokolade kage? Må gerne være frisk

Kan man det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.