Boligstøtte og flytning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. marts 2014

Papillon

Hvor længe skal man regne med at vente på, at ens ansøgning om boligstøtte bliver behandlet?

På torsdag er det tre uger siden, at vi skiftede adresse og søgte støtte det nye sted. Vi har modtaget nye sygesikringskort, så flytningen er i hvert fald registreret.

Når vi ikke har hørt noget endnu, knap en uge før den nye måned, skal jeg vel ikke regne med at modtage boligstøtte på den nye adresse for april måned? Men vi modtager vel heller ikke boligstøtte på den gamle adresse? Jeg spørger mest af hensyn til budgettet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Mor Christa

Så snart I er fraflyttet det gamle sted, så kan I ikke få boligstøtte dér, dvs hvis det er sidste gang i skal betale husleje der, så skal det fulde beløb betales. Sådan var det hvert fald for mig i januar da jeg flyttede.
Du kan ringe til udbetalingen Danmark og spørge mht status på jeres nye ansøgning - det gjorde jeg også, og fik svar på status. Men der kan nemlig godt gå nogle uger før det bliver behandlet.

Anmeld

25. marts 2014

Zelinasmor

Papillon skriver:

Hvor længe skal man regne med at vente på, at ens ansøgning om boligstøtte bliver behandlet?

På torsdag er det tre uger siden, at vi skiftede adresse og søgte støtte det nye sted. Vi har modtaget nye sygesikringskort, så flytningen er i hvert fald registreret.

Når vi ikke har hørt noget endnu, knap en uge før den nye måned, skal jeg vel ikke regne med at modtage boligstøtte på den nye adresse for april måned? Men vi modtager vel heller ikke boligstøtte på den gamle adresse? Jeg spørger mest af hensyn til budgettet.

I Kolding har de 6 ugers behandlingstid på boligstøtte. Jeg snakkede med dem i dag fordi jeg ville høre hvor langt de var. Hvis det ikke når at gå igennem til d.1 får i med tilbagevirkende kraft. Og i kan ikke få noget for den adresse i er fraflyttet

Anmeld

25. marts 2014

Sandratoft

Papillon skriver:

I får boligstøtte bagudbetalt. Så, så snart de er færdige med at behandle ansøgningen, får i pengene, for al den tid i har boet på den nye adresse.

Anmeld

25. marts 2014

Papillon

Tak for alle svarene

Så er det, som jeg forventede. April bliver en stram måned, indtil de finder ud af at få behandlet sagen. Øv det er dyrt at flytte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.