At være Mor til VS barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
8 svar
10 synes godt om
25. marts 2014

Rikke _ Mor til Ida <3

Hej piger 

Indtil videre siden Ida var 6 måneder gammel har hun gået i dagpleje..... men!

Nu er det sådan at vi den 1/5 flytter til en anden by, hvilket så betyder at hun skulle skifte institution. Vi snakkede om en ny DP-mor til hende, men vi synes hurtigt det ville være synd for hende at knytte sig til en ny DP-mor for så få måneder senere, at skulle videre til børnehave.

NÅ... I dag blev jeg ringet op! Og Ida har fået VS plads i en integreret institution, YES.

Så VS-mødre. Kom med jeres råd til at være mor til et VS barn. 

Hvordan fungerer det lige? Er der stor forskel fra DP til VS? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

ano14316

Tror nu ikke der er den store forskel må jeg indrømme...
Lidt længere åbningstider.. og så tror jeg den største forskel er at hvis man gerne vil have tid til en dybdegående snak om ens barn at så skal man bede om et møde, hvor mit indtryk i dp er at det er der bedre tid til ved aflevering/afhentning..

Men jeg har da ofte wall'n talk med pædagogerne i vuggestuen om hvordan det lige går..

Anmeld

25. marts 2014

bvk

Hej piger 

Indtil videre siden Ida var 6 måneder gammel har hun gået i dagpleje..... men!

Nu er det sådan at vi den 1/5 flytter til en anden by, hvilket så betyder at hun skulle skifte institution. Vi snakkede om en ny DP-mor til hende, men vi synes hurtigt det ville være synd for hende at knytte sig til en ny DP-mor for så få måneder senere, at skulle videre til børnehave.

NÅ... I dag blev jeg ringet op! Og Ida har fået VS plads i en integreret institution, YES.

Så VS-mødre. Kom med jeres råd til at være mor til et VS barn. 

Hvordan fungerer det lige? Er der stor forskel fra DP til VS? 

Vi flyttede vores datter fra en lille dp (med to børn) til en integreret institution da hun var 2.5år.

Vi er virkelig glade for skiftet og vi vil bestemt forsøge at få plads til lillesøster fra start af.

Vi synes virkelig vores datter bliver udfordret, hun er blevet gladere og har pludselig fået en bedste veninde.. 

De store børn fra vuggestuen deltager i aktiviteter i børnehaven to gange om ugen, ligesom de får lov at lege i børnehaven og gå med børnehaven ud på legepladsen.

derudover synes jeg vi får god feedback fra pædagogerne , mere end hvad vi fik i dp, ligesom e jeg personligt synes det er nemmere   at stille de kritiske spørgsmål..

Anmeld

25. marts 2014

et-ønske

Nu elsker jeg vs, så jeg var lige ved at skrive TILLYKKE
Jeg synes det var rigtig dejligt at det var min datters egen rytme der blev fulgt, og ikke hvornår dp skal ud og gå osv. Vores vs var med mad, så det var fedt at vide at hun havde fået varm mad hvis jeg havde travlt om aftenen osv. Derudover synes jeg hendes udvikling (sprog, motorik og humør) blev sat i vejret - og kun i positiv retning

Tænker at du godt kan glæde dig - men at det selvfølgelig er en omvæltning med et skift for både forældre og barn

Anmeld

25. marts 2014

Marts<3

Må jeg spørger hvorfor din datter kom i dp allerede da hun var 6 mdr???

Anmeld

25. marts 2014

Rikke _ Mor til Ida <3

Marts<3 skriver:

Må jeg spørger hvorfor din datter kom i dp allerede da hun var 6 mdr???

Det må du i hvert fald.

Først skal jeg nok starte med at fortælle dig at hun startede i dp hos hendes mormor (altså, min mor) så intet var fuldstændig nyt for hende. Dernæst så startede jeg på studie igen, da hun var 6 måneder. Faktisk 6½ måned 

Anmeld

25. marts 2014

Bertris

Vi har været rigtig glade for at Lilli kom i vuggestue, de har været gode til at tage hensyn til hende, og har også lært af de andre børn. Når vi aflevere hende springer hun nærmest over til alle pædagogerne.
Oven i det synes jeg det er skønt ikke at skulle skænke en tanke på mad eller bleer da de har det derovre, også får de endda fisk engang i ugen og varm mad to gange om ugen

- Jeg tror ikke vs er bedre eller dårligere end dp, men de har jo hver deres fordele. Også er Ida jo også en sej pige så hun skal nok tage det kanon

Anmeld

25. marts 2014

Marts<3

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Det må du i hvert fald.

Først skal jeg nok starte med at fortælle dig at hun startede i dp hos hendes mormor (altså, min mor) så intet var fuldstændig nyt for hende. Dernæst så startede jeg på studie igen, da hun var 6 måneder. Faktisk 6½ måned 

Så kunne det jo ikke være anderledes, eller meget bedre:-) Det var ikke for at lyde nedladende eller dømmende, men var bare nysgerrig...

Tak for svar...

Anmeld

25. marts 2014

Rikke _ Mor til Ida <3

Marts<3 skriver:

Så kunne det jo ikke være anderledes, eller meget bedre:-) Det var ikke for at lyde nedladende eller dømmende, men var bare nysgerrig...

Tak for svar...

Det er altid tilladt at spørge  Tog det skam ikke negativt. Hun går dog ikke i dagpleje hos mormor mere og har ikke gjort det længe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.