Kreative løsninger på børneopsparinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

Elgaard73

Mama85 skriver:

Ja, det lyder til at det må blive en almindelig konto man sætter ind på, når der er den loft på en almindelig børneopsparing

Jeg skrev måske mit indlæg lidt forkert.... Det er ikke os (forældre) som har oprettet bedsteforældre kontoen, men hans bedsteforældre.

Så hvis jeg skal svare helt korrekt på dit spørgsmål, så har VI kun den alm. børneopsparing + den åbne opsparing.

Er der ikke et sæt bedsteforældre, som ville kunne oprette en bedsteforældrekonto? Så kunne de sætte penge ind, hvis de var interesseret og har muligheden, eller også kunne du selv, hvis du har råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Mama85

Elgaard73 skriver:

Jeg skrev måske mit indlæg lidt forkert.... Det er ikke os (forældre) som har oprettet bedsteforældre kontoen, men hans bedsteforældre.

Så hvis jeg skal svare helt korrekt på dit spørgsmål, så har VI kun den alm. børneopsparing + den åbne opsparing.

Er der ikke et sæt bedsteforældre, som ville kunne oprette en bedsteforældrekonto? Så kunne de sætte penge ind, hvis de var interesseret og har muligheden, eller også kunne du selv, hvis du har råd? 

Ok  Jo, vi sætter nemlig samlet "det tilladte" på 500,- om måneden til de 2 deciderede børneopsparinger pr. Barn.  (De har en almindelig og en bedsteforældrekonto hver hvor man må sætte maks. 250,- på hver pr. Måned) og "de" har hver en "almindelig" opsparing til konfirmationer. Men nu med nummer 3 på vej, tænkte jeg på om der kunne være mere rentable løsninger end disse. 

Anmeld

25. marts 2014

Mama85

Clgh skriver:

Den jeg laver er en decideret børneopsparing.
Og så fortalte min bankmand mig om at de andre kunne lave sådan en gave-sjov opsparing..... Har ikke 100% styr på det endnu 

Ok

Anmeld

25. marts 2014

Lykke:)

Mama85 skriver:

Hej piger  

Ja, overskriften siger børneopsparinger. Har i "almindelige" børneopsparinger eller har I fundet andre løsninger? Mine børn har en "almindelig" børneopsparing og en såkaldt bedsteforældrekonto, på disse kontoer kan man maks om året sætte 3000,- ind, dog med en grænse for hvor meget man kan sætte ind, før der skal betales skat af beløbet, når det engang skal udbetales. Har I nogle forslag til alternativer end dem vi har? Håber på mange spændende svar 

Vi har en helt normal børneopsparing og så har vi netop oprettet en junior konto (tror jeg den hedder), som er en konto i vores søns navn, men som jeg har fuldmagt over. Der er pengene han fik i dåbsgave sat ind, og vi har planer om, at sætte penge ind på den konto når vi lige føler for det

Anmeld

26. marts 2014

Mum33

Mama85 skriver:

Hej piger  

Ja, overskriften siger børneopsparinger. Har i "almindelige" børneopsparinger eller har I fundet andre løsninger? Mine børn har en "almindelig" børneopsparing og en såkaldt bedsteforældrekonto, på disse kontoer kan man maks om året sætte 3000,- ind, dog med en grænse for hvor meget man kan sætte ind, før der skal betales skat af beløbet, når det engang skal udbetales. Har I nogle forslag til alternativer end dem vi har? Håber på mange spændende svar 

Vi har bare oprettet en almindelig konto til hver af vores unger, hvor der går 300kr ind hver mdr. 

Det er dog også en konto til fx konfirmation, efterskole eller andet, så de ting ikke ruinerer os de "får" heller ikke bare pengene til den tid. De vil blive bruge til indskud, computer, bøger eller andet "fast". Gider ikke de bliver drukket op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.