Tisser indenfor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.511 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Min eks og jeg har en stor 'dreng' på 3 år, som til dagligt bor hjemme ved hans far.
Men der er opstået et relativt stort problem med ham, og vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op..
Siden jeg blev gravid for ca. 6-7 mdr. siden, så er Fister (ja, det hedder han) begyndt at tisse indenfor - min eks og jeg ses stadig ret ofte, og er tit hjemme ved ham, så ved ikke om mine hormoner er skyld i det.
Han tisser primært inde når han er alene hjemme. Hvad end det drejer sig om 30 minutter eller et par timer. Og så har han også haft listet sig væk og tisset inde, mens vi fx. har set film eller lavet mad. Og det er ligegyldigt hvor ofte vi lufter ham eller lukker ham ud i haven for at tisse.. 

Er der nogen, der har prøvet lignende med deres hanhunde (altså at de pludselig i en alder af 2,5 år begynder at tisse inde næsten hver dag, på trods af at de var stuerene)? Kan min graviditet have noget med det at gøre - det startede jo ca. samtidig med min graviditet? 

Vi ved ikke om vi bliver nødt til at kastrere ham for at se om det løser problemet... Det er bare ikke sjovt med at få møbler og gulve ødelagt af hundetis - og med alle de babyting vi går og køber, så bliver det jo kun endnu mere irriterende. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Annemette07

Clgh skriver:

Min eks og jeg har en stor 'dreng' på 3 år, som til dagligt bor hjemme ved hans far.
Men der er opstået et relativt stort problem med ham, og vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op..
Siden jeg blev gravid for ca. 6-7 mdr. siden, så er Fister (ja, det hedder han) begyndt at tisse indenfor - min eks og jeg ses stadig ret ofte, og er tit hjemme ved ham, så ved ikke om mine hormoner er skyld i det.
Han tisser primært inde når han er alene hjemme. Hvad end det drejer sig om 30 minutter eller et par timer. Og så har han også haft listet sig væk og tisset inde, mens vi fx. har set film eller lavet mad. Og det er ligegyldigt hvor ofte vi lufter ham eller lukker ham ud i haven for at tisse.. 

Er der nogen, der har prøvet lignende med deres hanhunde (altså at de pludselig i en alder af 2,5 år begynder at tisse inde næsten hver dag, på trods af at de var stuerene)? Kan min graviditet have noget med det at gøre - det startede jo ca. samtidig med min graviditet? 

Vi ved ikke om vi bliver nødt til at kastrere ham for at se om det løser problemet... Det er bare ikke sjovt med at få møbler og gulve ødelagt af hundetis - og med alle de babyting vi går og køber, så bliver det jo kun endnu mere irriterende. 

Vores hund begyndte også på det på et tidspunkt, dog var jeg ikk gravid dengang, men vores løsning blev at skille sig af med det han tissede på. Vi fik af vide af dyrelægen at hvis man kastrerede hunden når den gjorde det "låste" man den fast i at gøre tingene, så man ikk ville kunne ændre på det, så derfor gik vi fra den ide igen.
Men kan godt se det bliver dyrt for jer, hvis det er mange ting han gør det op ad, så det kan da også godt ske at det har noget med graviditeten at gøre. Vores hund blev f.eks. Fjendtlig da jeg blev gravid og brød sig bestemt ikk om gæster, men det har heldigvis hjulpet at jeg fødte :-)

Anmeld

24. marts 2014

Aabye

Det kan også sagtens være en urinvejsinfektion.. Jeg synes i skal tage et smut forbi en dyrlæge og høre hvad han/hun siger

Anmeld

24. marts 2014

SandraXOXO

Kan det være en forsinket lømmelalder ? Eller måske den bare søger opmærksomhed eller keder sig?
Da vores tæve blev halvandet- to år glemte hun at hun var renlig, droppede sit indkald der ellers sad lige i skabet og begyndte at gå i sofaer selv om hun aldrig har måtte det. Vi startede træningen forfra på hvalpestadiet. Renlighedstrænning med belønning, træne indkald med belønning (ja og det med sofa har vi nu mere eller mindre opgivet, for hun nægter at forstå det og hopper op så snart vi ikke kigger og løber sin vej når hun bliver bustet. Indkald og renlighed er der heldigvis kommet 100% tjek på igen

Anmeld

24. marts 2014

B&J

Clgh skriver:

Det lyder som en hund der vil have opmærksomhed....

ved ikke hvor mange tisse ture i hat og hvordan jers daglig dag set ud. 

Anmeld

25. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Aabye skriver:

Det kan også sagtens være en urinvejsinfektion.. Jeg synes i skal tage et smut forbi en dyrlæge og høre hvad han/hun siger

Burde han så ikke tisse lige så meget indenfor når han ikke er alene, som når han er alene hjemme? 
Han kan jo sagtens gå flere timer inde, uden at komme ud at tisse og uden at tisse inde, når der er nogen hjemme.... :-(

Men det kan godt være at vi må smutte til dyrelægen. Vi tænkte bare at det evt. kunne skyldes min graviditet, nu hvor det startede samme tid. 

Anmeld

25. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

SandraXOXO skriver:

Kan det være en forsinket lømmelalder ? Eller måske den bare søger opmærksomhed eller keder sig?
Da vores tæve blev halvandet- to år glemte hun at hun var renlig, droppede sit indkald der ellers sad lige i skabet og begyndte at gå i sofaer selv om hun aldrig har måtte det. Vi startede træningen forfra på hvalpestadiet. Renlighedstrænning med belønning, træne indkald med belønning (ja og det med sofa har vi nu mere eller mindre opgivet, for hun nægter at forstå det og hopper op så snart vi ikke kigger og løber sin vej når hun bliver bustet. Indkald og renlighed er der heldigvis kommet 100% tjek på igen

Ved ikke om det evt. kunne skyldes kedsomhed eller fordi han forsøger at få ekstra opmærksomhed. 
Synes bare det er enormt svært hvis han pludselig skal til at have ekstra opmærksomhed, da han stort set kun er alene i længere tid når min eks er på arbejde (jeg er der ikke altid i hverdagene). Ellers er han stort set med overalt - medmindre vi lige er i svømmehallen eller lign. hvor han ikke kan vente i bilen. 

Tror ikke at det er en forsinket lømmelalder. For så ville han nok lave ballade når han ikke er alene :s 
- han er jo renlig 99% af tiden hvor han ikke er alene. Så det er ikke nemt at træne med ham, når han jo godt ved at han skal gå hen til en dør, hvis han vil ud og tisse. 

Anmeld

25. marts 2014

Hullabullabulla

Clgh skriver:

Ja! Vores papillon begyndte på det da han var 4 år, intet kunne stoppe ham - han gjorde det om natten eller når han var alene hjemme..

Jeg blev gravid , og da jeg var på barsel skete det aldrig , nu er han knapt 8 og gør det ikke indenfor længere.. Vi fik ham for 2 år siden kemisk kastreret , om det var det der gjorde det eller fordi jeg var hjemme i 8 måneder ja det vides ikke..

Så har faktisk ikke så mange råd..

Anmeld

25. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Britt88 skriver:

Ja! Vores papillon begyndte på det da han var 4 år, intet kunne stoppe ham - han gjorde det om natten eller når han var alene hjemme..

Jeg blev gravid , og da jeg var på barsel skete det aldrig , nu er han knapt 8 og gør det ikke indenfor længere.. Vi fik ham for 2 år siden kemisk kastreret , om det var det der gjorde det eller fordi jeg var hjemme i 8 måneder ja det vides ikke..

Så har faktisk ikke så mange råd..

Det kan godt være at han skulle være med mig 'konstant' når jeg går på barsel, og så kan det være at det ville hjælpe lidt... 
Ellers må vi også prøve at få ham kastreret og se om det hjælper... 

Anmeld

25. marts 2014

Hullabullabulla

Clgh skriver:

Det kan godt være at han skulle være med mig 'konstant' når jeg går på barsel, og så kan det være at det ville hjælpe lidt... 
Ellers må vi også prøve at få ham kastreret og se om det hjælper... 

Det er også en mulighed. Vi syntes bare det var lidt ærgerligt at kastrere kun pga det (meget fredelig hund)
Han skulle så have fjernet en tand og så fik han dem kemiske kastration så vi kun skulle til dyrlæge 1 gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.