Efter min mands viden siger han recaro. Mest fordi de også laver bilsæder til bla racerbiler så sikkerheden er i hvert fald noget de er vant til at arbejde med.
Men det er jo også forskelligt hvad man foretrækker.
Og derfor skal de holde sig til, at lave racersæder - for autostole kan de desværre ikke lave.
Deres babystol er for lille og modellerne i de større størrelser klare sig ikke særlig godt i autostol testen. De har dog lavet en ny 9-36 kg. stol, som er bedre end Pallas fra Cybex - men resten bør man ikke se på.
Til trådstarter
Man kan ikke bare se på mærkerne - man skal ned og se på de enkelte modeller, da de alle laver flere modeller og ikke alle klare sig godt. Derfor er det nødvendigt, at se på de stole, som faktisk klare sig godt i testen.
Römer Baby safe plus 2
Cybex Aton 2 og 3
Maxi Cosi Pebble og Cabriofix
er alle gode og sikre autostole. Næste punkt er så, at se om de er godkendt til jeres bil og om de kan være i bilen.
I skal også finde ud af om i skal have en base eller ej - har i isofix i bilen?
Hvis jeg skulle komme med et bud ville det være Maxi Cosi Pebble (den har vi selv haft) med isofix base. Køber i den nye base vil i kunne bruge Maxi Cosi 2way-pearl, som er den stol, som jeg tror vil "vinde" over Römer Dualfix - jeg ser i hvertfald meget frem til test resultat på 2way-pearl.
Men ovenstående modeller er alle gode, komforten er i top, sikkerheden er i top og de er ret store i det.
Spørg endelig, hvis du vil vide mere.
Anmeld