Pårørende til stress ramt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
1 svar
0 synes godt om
23. marts 2014

Anonym trådstarter

Ved slet ikke hvor jeg skal starte, men har brug for at skrive dette indlæg. Står som kone til en mand ramt af stress. Det er super hårdt og påvirker efterhånden hele familien. Ved simpelhenthen ikke hvordan vi kommer igennem dette. Nu har det stået på i 4 mdr og syntes vores familie situation bliver forværret. Vi er alle sammen meget påvirket af det. Vi kan på ingen måder finde ud af at håndter krisen. Og i kampens hede har vi valgt at blive skilt. Nok ikke noget vi ønsker men vi sidder fast.

Har idag søgt Info omkring pårørende / stressramt og må erkende at jeg nok har grebet det helt forkert an. Det har bare været så super hårdt, at stå med en mand som forandre sig 100% . Og er det stadigvæk. Ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere det konstante afvisninger. Vores yngste barn skriger på opmærksomhed, og det skærer i mit hjerte at se det blive afvist. 

Kan læse at jeg som ægtefælle skal tage over, være rummelig , og være der. Hvilket jo giver mening, så der bliver ro og plads til at få det bedre. Min mand er ikke sygemeldt, men mener selv arbejdet er årsag til stressen. Oveni har han valgt at få rejsearbejde væk hjemmefra. Hvilket jeg ser som mere stress for ham.

Hvordan kommer man igennem sådan en periode ?? Kan sagtens læse og se meningen med det skrevne. Men må indrømme jeg syntes det er svært i hverdagen. Og er efterhånden selv slidt godt ned. Har selv egne skavanker samt børn som fylder en del.

andre som har stået i samme situation som ka give gode råd ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ikke andet end at du skal finde noget der giver dig energi som ikke tager mere end 20 min ad gangen...

For mig har det været computerspil, bagning, læsning...

det at bage har været min redning...

det at kunne sætte fokus et andet sted end alles behov og mit behov for at alle andre har det godt og er tilfredse førend jeg kan slappe af selv...

Vi kører nu på 5. år med manden der er sygemeldt for det der startede som stress, blev til en depression der har væltet hele hans indre forsvar mod hans psykiske lidelser der stammer fra en meget lortet barndom...

så mit allerbedste råd er virkelig find et frirum på 20 minutter om dagen...

Jeg får det frirum 1-2 gange om måneden hvis jeg er heldig og jeg suger det til mig og får energi nok til at holde mig oven vande indtil næste gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.