Jeres mening om 1 års fødselsdagskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.981 visninger
72 svar
0 synes godt om
7. august 2009

Vinker

Undskyld, men er det bare mig der slet slet ikke kan se pointen i at ens barn skal have sin helt egen flødeskums lagkage på sin 1 års fødselsdag???? Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor de skal sidde der og klaske hænderne i kagen så den er ud over det hele???

Hvor mange er for og hvor mange imod den ide?

Niklas Emil er nu lidt over 10 mdr og han har stort set ikke fået noget med sukker i. Kan nemlig ikke se noget positivt i allerede at fylde ham med sukker. Han elsker frugt så hvorfor tage den glæde fra ham - Det er hans slik. Min samvittighed ville ikke kunne klare at han skulle have sodavand, kage, slik eller juice!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2009

LineD

Jeg kan sagtens se ideen i at de får en flot kage på deres første fødselsdag, men i mine øjne behøver det laaaangt fra være en kaloriebompe med flødeskum
en af de små vi kender fik en super lækker økologisk gulerodskage med sjove figurer skåret i frugt, han nød den i stoooore mængder, sjov kage, smager godt, uden kaloriebompen og flødeskum over det hele

Anmeld

7. august 2009

Lise

Jeg har egentlig ikke  så meget holdning til den der lille fødselsdagskage, men skal jeg vælge side, hælder jeg til din..

Min søn fik ikke sin egen 1-års kage (han er netop blevet 2). Han havde heller ikke smagt meget med sukker i på det tidspunkt (ikke at vi fylder i ham nu...), men han fik naturligvis lov at smage kagen. Men heldigvis kan han slet ikke lide at spise kage, så det er så nemt... Ej heller sodavand, slik har han aldrig smagt, men juice får han når vi andre gør (sjældent), hvis han er syg eller det er meget varmt.

Hvis din søn bedst kan lide frugt, så skal han naturligvis bare have det. Dyrk de gode vaner, og vent med de dårlige så længe som muligt! Amen!

Lise

Anmeld

7. august 2009

Bondepigen

Jeg vil lave en stor kage til Emmas fødselsdag. Vi får jo gæster .

Jeg ville aldrig lave en kage kun til hende, men selvfølgelig skal hun have lov at smage sin egen fødselsdagskage...

Anmeld

7. august 2009

LotteGabriella

Daniella er lige fyldt et år og hun havde sin helt egen lille lagkage med 1 lys
 Hun smagte på den nogle gange, men da hun havde mast den, ja så blev den smidt ud...

Vi gjorde det fordi at det skulle være sjovt for hende og så er det en tradition i vores familie
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. august 2009

A.

ja men det er noget mærkeligt også for mig ta jeg er ikek fra dk og i min land fåe barn ikke sin egen kage..men spiser fødselsdaglagekage med alle gæster det er barnets fødselsdag så det er lidt syndt hvis man kan kalde det sådan for barnet ikke spise kage på sin egen fødselsdag...så ja matinus ar fået sin egen kage til fødselsdag og det var noget griseri men super hyggelig og sjov

Anmeld

7. august 2009

Jules

LotteGabriella skriver:

Daniella er lige fyldt et år og hun havde sin helt egen lille lagkage med 1 lys
 Hun smagte på den nogle gange, men da hun havde mast den, ja så blev den smidt ud...

Vi gjorde det fordi at det skulle være sjovt for hende og så er det en tradition i vores familie

Jeg syntes det er en sød tradition. Den tror jeg os vi skal have indført
Lidt suger tar de jo ikke skade af

Anmeld

7. august 2009

LotteGabriella

Jules skriver:

Jeg syntes det er en sød tradition. Den tror jeg os vi skal have indført
Lidt suger tar de jo ikke skade af

nej lige præcis

Anmeld

7. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg forstår det heller ikke, har ikke gjort det med nogle af mine. Synes bare det er noget svineri Og må indrømme at for mig virker det mest som om forældrene synes det er sjovt, for så kan de få nogle billeder og video af ungen der sidder der og er fuldstændig griset til.
Jeg har i stedet lavet en flot kage til gæsterne, og så har fødselsdagsbarnet selvfølgelig også fået et stykke.
Men at lave en hel kage bare til at snaske rundt med... AD !!

Anmeld

7. august 2009

Valle81

Vinker skriver:

Undskyld, men er det bare mig der slet slet ikke kan se pointen i at ens barn skal have sin helt egen flødeskums lagkage på sin 1 års fødselsdag???? Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor de skal sidde der og klaske hænderne i kagen så den er ud over det hele???

Hvor mange er for og hvor mange imod den ide?

Niklas Emil er nu lidt over 10 mdr og han har stort set ikke fået noget med sukker i. Kan nemlig ikke se noget positivt i allerede at fylde ham med sukker. Han elsker frugt så hvorfor tage den glæde fra ham - Det er hans slik. Min samvittighed ville ikke kunne klare at han skulle have sodavand, kage, slik eller juice!

Hejsa:0)

Jeg må give dig rret i at jeg heller ikke ser pointen i at de små skal have en hele kage for sig selv og så bare have lov at smadre den til ukendelighed og så er der bare kage über alles.

Men til Asta's 1 års fødselsdag, var der nu masser af kage:0) Vi får alrid lagkager, kagemand og boller med varm kakao:0) Men det er da mest for de voksnes skyld. Hun fik lov at smage det hun ville, men det sagde hende ikke rigtig noget:0) Måske fordi hun ikke var så sulten, da jeg havde prop fodret hende med rugbrødder inden gæsterne kom:0)

Jeg går bestemt heller ikke ind for at de skal proppes med sukker, men er heller ikke helt fanatisk, for  sjovt skal det også være:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.