Ambulant fødsel ved højt BT og igangsættelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.539 visninger
9 svar
1 synes godt om
22. marts 2014

FruStolpe

Halloo

Nu har ledt hele nettet igennem for at finde svar på mit spørgsmål. Det fandt jeg ikke så her får i det, og så håber jeg at der kommer nogle erfaringer frem

-må man føde ambulant efter en graviditet med højt medicineret BT og igangsættelse ??

Kom frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

FruStolpe

Slet ingen som har stået i lignende situation ??

Anmeld

23. marts 2014

sandramor

FruStolpe skriver:

Halloo

Nu har ledt hele nettet igennem for at finde svar på mit spørgsmål. Det fandt jeg ikke så her får i det, og så håber jeg at der kommer nogle erfaringer frem

-må man føde ambulant efter en graviditet med højt medicineret BT og igangsættelse ??

Kom frisk

Altså ved det ikke 100% men tror ikke det skulle være noget i vejen for det..... Ihvertfald ikke pga igangsættelse... Det er da muligt at de mener at højt BT er noget der ku forhindre det...

da jeg ventede min den mindste fik jeg konstateret graviditet sukkersyge pga mit forhøjede stofskifte og jeg måtte ikke føde ambulant pga baby skulle tjekkes for både stofskifte og blodsukker over et døgn.. Men det lagde de stor vægt på at fortælle mig sådan at jeg var klar over det 

Anmeld

23. marts 2014

Hullabullabulla

Jeg havde ssf og dermed medicineret højt bt. Nej jeg måtte ikke føde ambulant, var indlagt i 3 døgn..

Anmeld

23. marts 2014

Lene Unik

Jeg havde også højt blodtryk under to af graviditeterne, men de endte i fødsel så tidligt, at børnene krævede at vi var indlagt efterfølgende, så jeg kan desværre heller ikke hjælpe.

Anmeld

23. marts 2014

FruStolpe

Tak for jeres input.  

Jeg har hele tiden gået i den tro at det ikke var noget problem at komme hjem samme dag.  Men pludselig kom tvivlen til mig.  

Så jeg må hellere snakke med jm om det.  Der kan sikkert også være lokale forskelle. 

Anmeld

23. marts 2014

Noahmor

FruStolpe skriver:

Halloo

Kom frisk

Jeg blev sat igang på OUH pga for højt blodtryk. Blev sat igang ved at de tog vandet. På OUH må man ikke ikke føde ambulant ved for højt blodtryk.

Jeg fødte kl otte om aftenen og fik liv at komne hjem næste eftermiddag efter at blodprøver og blodtryk så fint ud. 

Anmeld

23. marts 2014

FruStolpe

Noahmor skriver:

Jeg blev sat igang på OUH pga for højt blodtryk. Blev sat igang ved at de tog vandet. På OUH må man ikke ikke føde ambulant ved for højt blodtryk.

Jeg fødte kl otte om aftenen og fik liv at komne hjem næste eftermiddag efter at blodprøver og blodtryk så fint ud. 

Ja jeg tænkte godt at de sikkert skal holde øje med det.  Men jeg kan håbe :-)

Anmeld

23. marts 2014

Noahmor

FruStolpe skriver:

Ja jeg tænkte godt at de sikkert skal holde øje med det.  Men jeg kan håbe :-)

Det gik først op for mig, da jeg havde født at jeg ikke måtte komme hjem. 

Lægerne var så heller ikke helt enige om, hvad proceduren var, så er det jo svært at vide som gravid. 

Men pøj pøj med fødslen. 

Anmeld

23. marts 2014

FruStolpe

Noahmor skriver:

Det gik først op for mig, da jeg havde født at jeg ikke måtte komme hjem. 

Lægerne var så heller ikke helt enige om, hvad proceduren var, så er det jo svært at vide som gravid. 

Men pøj pøj med fødslen. 

Ja jeg vil nu gerne vide det inden, både med hvad der skal pakkes, og fordi vi har en pige på 3½. Så der skal jo lige laves lidt planer.

Det er rart at have styr på

Tusind tak, jeg ser også frem til den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.