Ideer til mos - 5 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.207 visninger
10 svar
9 synes godt om
21. marts 2014

Annemette07

Jeg har brug for nogle friske inputs til hvad jeg kan lave af mos til min søn. Han nægter nemlig at spise grød lige for tiden, så vil gerne lave lidt varieret mos til ham, men er egentlig blank på hvad det skal være.

Så hvad har i lavet til jeres? Ved der er mange grøntsager, men er bare så tom for ideer.

Vi har lavet:
Kartoffel/broccoli mos
Gulerod/kartoffel/persille og pastinak mos.

Så kom med ideer til hvad jeres børn kunne lide :-) han er som sagt 5 måneder gammel :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Benjamins'mor

Annemette07 skriver:

Jeg har brug for nogle friske inputs til hvad jeg kan lave af mos til min søn. Han nægter nemlig at spise grød lige for tiden, så vil gerne lave lidt varieret mos til ham, men er egentlig blank på hvad det skal være.

Så hvad har i lavet til jeres? Ved der er mange grøntsager, men er bare så tom for ideer.

Vi har lavet:
Kartoffel/broccoli mos

Så kom med ideer til hvad jeres børn kunne lide :-) han er som sagt 5 måneder gammel :-)

Avocado mos - mos en avocado, bland med lidt vegatabilsk olie (kan ikke fryses).

Banan/kiwi mos - mos dem sammen (kan fryses).

Kartoffel/gulerod/blomkål/broccoli mos - kog alle ud så de er nemme at mose, blend det med lidt vegatabilsk olie og modermælk (kan fryses).

Æble/pære mos - kog dem ud og blend dem med lidt modermælk.

Anmeld

21. marts 2014

Kris89

Annemette07 skriver:

Vi har lavet:
Kartoffel/broccoli mos

her et hirsegrød med svesker/abrikos virkelig et hit.

Hirsegrød generelt er stort set det eneste grød han får.

ellers med æble, pære eller kiwi... Det er det jeg bruger.

grøntsager bruger vi altid kartoffel som "grundmos" og tilsætter stort set altid gulerod. og så har jeg brugt blomkål også.

har også engang købt sådan en pose med blandet gulerod/blomkål og (kan ikke huske den sidste) og så bare blendet det..

Men jeg har så også en dreng der tager det der er på skeen han er 5,5 mdr.

Anmeld

21. marts 2014

Kris89

Benjamins'mor skriver:

Avocado mos - mos en avocado, bland med lidt vegatabilsk olie (kan ikke fryses).

Banan/kiwi mos - mos dem sammen (kan fryses).

Kartoffel/gulerod/blomkål/broccoli mos - kog alle ud så de er nemme at mose, blend det med lidt vegatabilsk olie og modermælk (kan fryses).

Æble/pære mos - kog dem ud og blend dem med lidt modermælk.

skal lige tilføjes bruges der MME må det ikke fryses

ved godt jeg har tagget dig, men kun for at få en sammenhæng

Anmeld

21. marts 2014

modesty

Vi har lavet:
Kartoffel/broccoli mos

Sweet potato var det største hit hos min søn. Det er også super sundt.

Blomkål

Broccoli

Gulerod

Pastinak

Avocado

Var vist de ting jeg gav min søn. Jeg har aldrig blandet de forskellige grønsager, da jeg synes det smager meget bedre når man ikke blander. Har aldrig givet ham frugtmos, han fik først banan da han kunne sidde med den selv og spise.

Men helt klart sweet potato som en favorit. Han elsker det stadig i en alder af to et halvt. 

Anmeld

21. marts 2014

L&V

Annemette07 skriver:

Vi har lavet:
Kartoffel/broccoli mos

vi laver mos af ærter, blomkål, broccoli, gulerødder, persillerod, pastinek, jordskokker, sweet potatos, butternut squash ja alt hva der ka koges og moses.. Det er sjældent vi blander de forskellige ting da jeg syntes det er vigtigt de lære den rene smag

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Annemette07 skriver:

Vi har lavet:
Kartoffel/broccoli mos

Jeg blandede tit gulerødder og æbler, da jeg selv godt kan lide det i råkost form
Også fik han avokadomos.
Brugte også ærter i forskellige slags mos, da de jo er lidt søde i det. Men ikke for mange og for tit, kan give lidt med maven.
Derudover kogte jeg bare hvad vi havde i køleren/fryseren altså nogle gange noget fra en wok blanding osv
Han spiser alt 17mdr nu.

Anmeld

22. marts 2014

tarkoflen

Jeg lavede næsten altid en base af kartofler og så mixede jeg mellem følgende:

Bagte peberfrugter
Ærter
Broccoli
Blomkål
Persillerod
Gulerod
Pastinak
Majs
Sød kartoffel
Bagt græskar

Og nogle gange blandede jeg lidt hvid fisk eller torskerogn i.

Håber det kan bruges.

Anmeld

24. marts 2014

Benjamins'mor

Kris89 skriver:

skal lige tilføjes bruges der MME må det ikke fryses

ved godt jeg har tagget dig, men kun for at få en sammenhæng

Okay, det sagde min sp ellers man måtte?

Anmeld

24. marts 2014

anynom

Benjamins'mor skriver:

Okay, det sagde min sp ellers man måtte?

Man må ikke fryse mosen når der først er mme/mm i. Det skal først tilsættes når man har tøet mosen op - det samme gælder fedststoffet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.