Autostol - dreng på snart 18 kg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
3 svar
1 synes godt om
20. marts 2014

Nolle

Begge mine drenge er snart de 18 kg, nummer to autostol går til. 

Bare er lille problem - lillebror er kun 18 mdr, så hvad skal jeg gøre med autostol til ham? 

Han er 17,7 kg og 93,5 cm. 

Storebror er det samme og 100 cm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

ano14316

Nolle skriver:

Begge mine drenge er snart de 18 kg, nummer to autostol går til. 

Bare er lille problem - lillebror er kun 18 mdr, så hvad skal jeg gøre med autostol til ham? 

Han er 17,7 kg og 93,5 cm. 

Storebror er det samme og 100 cm. 

Cybex laver nogen fra 9mdr til 12 år det burde række..

Det gør Rømer også..

Anmeld

20. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er det vigtigste ikke at de passer den i bredde og længde, fremfor hvad vægten siger? Jeg har forstået at sikkerheden er bedre på de mindre stole, så det er vel med at bruge dem så længe som muligt. Ved selfølgelig ikk hvordan de passer i længden, det er noget med at hovedet ikke må nå over kanten foroven. 

Min dreng vejer også knapt 18kg nu, men næste skridt er at hæve hoved-delen og tage 5punkts selen ud af hans stol og så bruge bilens sele henover  Men det synes jeg han er for lille til og han passer stadig fint i med 5punkt selen og lav hoved-del (Vores er en der går fra 9-36kg, den skal blot laves lidt om efterhånden)

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Mor11 skriver:

Er det vigtigste ikke at de passer den i bredde og længde, fremfor hvad vægten siger? Jeg har forstået at sikkerheden er bedre på de mindre stole, så det er vel med at bruge dem så længe som muligt. Ved selfølgelig ikk hvordan de passer i længden, det er noget med at hovedet ikke må nå over kanten foroven. 

Min dreng vejer også knapt 18kg nu, men næste skridt er at hæve hoved-delen og tage 5punkts selen ud af hans stol og så bruge bilens sele henover  Men det synes jeg han er for lille til og han passer stadig fint i med 5punkt selen og lav hoved-del (Vores er en der går fra 9-36kg, den skal blot laves lidt om efterhånden)

Kiloene har meget at sige. Hvis de overskrides kan stolen muligvis ikke tage ordentlig fra ved evt. Ulykke.
Så det er derfor vigtigt de bliver overholdt

Til ts: som andre skriver ville jeg nok købe en 9-36kg. Stol, da 18-36kg. Stolen først anbefales fra 3 år+.
Sikkerhed frem for alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.