Karpaltunnelsyndrom??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.364 visninger
7 svar
1 synes godt om
20. marts 2014

Mathilde

Er der nogle der har/har haft dette under graviditet?

Jeg måtte for flere uger siden droppe mine fingerringe pga. fede pølsefingre (vand i kroppen)

Jeg oplever nu at mine fingre er ømme, fx hvis jeg skal strække/bøje, vride en klud eller lign. Om natten vågner jeg ved at mine hænder føles meget hævede og nærmest følelsesløse og jeg skal bevæge dem, for at det aftager.

Jeg føler heller ikke jeg har så mange kræfter i hænderne..

Lyder det bekendt og kunne det være karpaltunnelsyndrom? Eller bare vand?

Jer der har oplevet det, hvornår slap I af med det igen?

Hilsen hende med de tykke hænder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Mathilde

Er jeg godt nok den eneste herinde der oplever dette??

Anmeld

20. marts 2014

De3Guldklumper

Mathilde skriver:

Jeg måtte for flere uger siden droppe mine fingerringe pga. fede pølsefingre (vand i kroppen)

Jeg oplever nu at mine fingre er ømme, fx hvis jeg skal strække/bøje, vride en klud eller lign. Om natten vågner jeg ved at mine hænder føles meget hævede og nærmest følelsesløse og jeg skal bevæge dem, for at det aftager.

Jeg har haft det i alle tre graviditeter.

I min første endte det med jeg slet ikke kunne holde på mit bestik når vi skulle spise osv. Min anden gravidtet var ikke så slem.

her i sidste graviditet kunne jeg slet slet ikke sove for det om natten. min arm, hånd og fingre var fuldstændig ødelagt og jeg vandrede rundt flere timer om natten for at få bare lidt liv i den. Det har været min højre hånd alle tre gange som har været problemet

det er bestemt ikke sjovt og det kan komme til at gøre virkelig ondt. Mit er aftaget 2-3 uger efter fødslen men kan mærke denne gang at krafterne slet ikke er det samme længere men om det vender med tiden kan jeg jo kun håbe på. Og det er nu 2 1/2 mdr siden jeg fødte.

Anmeld

20. marts 2014

Dianabk

Mathilde skriver:

Jeg havde det også i min graviditet. Jeg gik det til massage som tog toppen, men nøj jeg havde ondt og var oppe mange gange i løbet af natten og gå rundt for at få smerten væk som kom pga mine fingre/hånd sov. Jeg købte også en skinne som jeg sov med. Min søn er nu 6 1/2 uge og jeg har satdig smerter i mine håndled og kan nogle morgnet har svært ved at tage min søn ud af liften. Skal tale med min læge om det til 8 ugers undersøgelsen.

Anmeld

20. marts 2014

Mathilde

Pylle3 skriver:

Jeg har haft det i alle tre graviditeter.

I min første endte det med jeg slet ikke kunne holde på mit bestik når vi skulle spise osv. Min anden gravidtet var ikke så slem.

her i sidste graviditet kunne jeg slet slet ikke sove for det om natten. min arm, hånd og fingre var fuldstændig ødelagt og jeg vandrede rundt flere timer om natten for at få bare lidt liv i den. Det har været min højre hånd alle tre gange som har været problemet

det er bestemt ikke sjovt og det kan komme til at gøre virkelig ondt. Mit er aftaget 2-3 uger efter fødslen men kan mærke denne gang at krafterne slet ikke er det samme længere men om det vender med tiden kan jeg jo kun håbe på. Og det er nu 2 1/2 mdr siden jeg fødte.

Av det lyder ret slemt

Jeg oplever det i begge hænder, men dog ikke så slemt som du beskriver (endnu).

Det vækker mig om natten, men det er nok at bevæge fingrene mens jeg ligger i sengen.

Anmeld

20. marts 2014

Mathilde

Dianabk skriver:

Jeg havde det også i min graviditet. Jeg gik det til massage som tog toppen, men nøj jeg havde ondt og var oppe mange gange i løbet af natten og gå rundt for at få smerten væk som kom pga mine fingre/hånd sov. Jeg købte også en skinne som jeg sov med. Min søn er nu 6 1/2 uge og jeg har satdig smerter i mine håndled og kan nogle morgnet har svært ved at tage min søn ud af liften. Skal tale med min læge om det til 8 ugers undersøgelsen.

Det lyder ikke rart at være nødt til at gå rundt om natten pga smerter

Håber ikke jeg får det så slemt

Hvor er det synd du stadig er så plaget af det!

Anmeld

20. marts 2014

Frk.S

Jeg havde det da jeg var gravid med Freja (håber jeg slipper denne gang)... og der på trods af at jeg ikke engang havde ret meget vand i kroppen.

Jeg synes ikke det gjorde ondt som sådan, men det var virkelig ubehageligt og var til tider ved at drive mig til vanvid.

Mit forsvandt i løbet af de første uger efter fødslen.

Anmeld

20. marts 2014

Katia Juul Skovgaard

Åh gud nej, du er bestemt ikke den eneste :/

Led også af det i min graviditet og det gør bare så ondt.. Jeg fik akupunktur 2 gange om ugen for at holde skak med vand, karpal-syndromet og alle andre skavanker.. Det bedste var at få masseret hænderne og om natten kunne jeg ligge med en af de der bolde med pigge på.. De masserede også let og tog toppen om natten.

De sidste uger måtte manden tørre mig på ryggen efter badet, da jeg på grund af vand og smerter ikke kunne holde på håndklædet selv

Pøj pøj med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.