bækkenløsning 1. gang hvad med nr 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. marts 2014

Kay

Hej de damer... Som nogle måske kan huske led jeg meget af bækkenløsning da jeg ventede Elna... Jeg er hypermobil fra navlen og ned... Hvilket kun gjorde det værre...

Jeg var sygemeldt allerede fra uge 15 på grund af store smerter... 

Jeg har i mellemtiden skiftet job, er dog stadig i vuggestue men på en anden arbejdsplads, tættere på vores hjem og hvor indretningen gør det nemmere for mig at passe på...

Er så bange for at skulle blive sygemeldt igen... Syntes ikke det er spor sjovt og så er jeg kun ansat i vikariat med med inde chancer for fastansættelse... Men den ryger nok ved en tidlig sygemelding 

Har trænet muskulaturen omkring bækkenet for at  det forhåbentlig virker...

Hvordan har i andre der havde bækkenløsning i første graviditet haft det med nr 2?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Mor Christa

Kay skriver:

Hej de damer... Som nogle måske kan huske led jeg meget af bækkenløsning da jeg ventede Elna... Jeg er hypermobil fra navlen og ned... Hvilket kun gjorde det værre...

Jeg har i mellemtiden skiftet job, er dog stadig i vuggestue men på en anden arbejdsplads, tættere på vores hjem og hvor indretningen gør det nemmere for mig at passe på...

Er så bange for at skulle blive sygemeldt igen... Syntes ikke det er spor sjovt og så er jeg kun ansat i vikariat med med inde chancer for fastansættelse... Men den ryger nok ved en tidlig sygemelding 

Hvordan har i andre der havde bækkenløsning i første graviditet haft det med nr 2?

Jeg havde bækkenløsning under første graviditet, og det var ret slemt - blev sygemeldt og endte med at blive sat igang fordi det tog til til sidst.
Her anden gang har jeg endnu engang bækkenløsning, og ja - det gør da ondt! Men jeg har lært at styre det på en eller anden måde. Jeg er endnu ikke sygemeldt (31+) og jeg ved hvilke ting jeg skal undgå og hvad der er godt for mig
Så jeg tror det er lidt nemmere anden gang!

Anmeld

19. marts 2014

roenlund

Jeg havde svær bækkenløsning 1 gang og var sygemeldt 6 mdr, her 2 gang blev jeg sygemeldt lidt senere da jeg bedre kunne komme til mit nye arb og derfor kunne blive deltidssygemeldt, men det holdt kun 1 mdr længere så 5 mdr sygemelding... jeg synes det er værre denne gang da jeg jo har den store og derfor ikke 100% kan lytte til min krop, han skal jo hentes, have mad m.m. Jeg er nu 35+3 og kan ingenting, jeg henter barnet og laver aftensmad (kun hurtigmad) resten står manden for og alligevel græder jeg af smerter så godt som hver aften når jeg skal gå ind i seng så desværre ingen  opmuntring herfra

Anmeld

19. marts 2014

EnSødMor

Kay skriver:

Første gang blev jeg sygemeldt i uge 12, denne gang i uge 7... For mit vedkommende er det værre denne gang end første gang' men jeg har lært at slappe mere af og give kroppen ro..  

- Jeg ville gøre det igen trods smerter, for det er det smukkeste der kommer ud' <3

Anmeld

19. marts 2014

Mathilde

Jeg havde bækkenløsning første gang men det blev konstateret ret sent.

I denne graviditet har jeg ikke fået det konstateret, da jeg går hjemme, fordi det passede bedst med mit studie, at jeg gik tidligt fra... Derfor ingen grund til sygemelding.

MEN allerede inden jeg var 12 uger henne begyndte jeg at have ondt i højre SI-led og nu hvor jeg snart er 34 uger henne, har jeg rigtig ondt. Faktisk værst i symfysen. Sådan en konstant brændende fornemmelse Hvert skridt gør ondt og jeg kan intet lave uden det resulterer i ret mange smerter, som ikke engang forsvinder ved hvile Af og til svigter mit højre ben og når jeg har siddet/ligget i noget tid, er det ret svært at løfte mine ben og at gå.

Så ikke så positiv erfaring herfra, desværre..

Håber du kommer lettere igennem det

Anmeld

19. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kay skriver:

Nu er jeg selv kun gravid med den første, og er heldigvis sluppet for bækkenløsning indtil videre (26+) men jeg har da erfaringer fra min mor.

Hun havde nemlig meget bækkenløsning i begge sine graviditeter. I den første måtte hun sygemeldes omkring uge 16, men med min lillesøster blev hun faktisk sygemeldt næsten med det samme. I uge 6 kunne hun ikke holde til at gå på arbejde mere. 

Så det er ikke ligefrem lyse udsigter, hvis din krop reagerer på samme måde ^^'

Anmeld

19. marts 2014

Loan

Jeg blev sygemeldt sent i min første graviditet hvor bækkenløsning pludselig begyndte at vise sig mest fordi jeg arbejdede i landbruget dengang.

denne gang har jeg fået det konstateret allerede i uge 14 men holder ud endnu men er også "kun" studerende nu. Men akupunktur hjælper rigtig godtog holder mig godt gående.

Anmeld

19. marts 2014

ano14316

Kay skriver:

Jeg havde det meget værre i 1. Graviditet... Jeg har været meget mere bevidst om at passe på denne gang, tabt mig 13 kg, gået til fys og ku også til akupunktur...

Men alt i alt meget bedre, selvom det låser oftere er smerterne mindre..

Jeg har rigtig rigtig god effekt af akupunktur..

Anmeld

19. marts 2014

Kay

tak for jeres erfaringer de damer  Håber det bliver bedre denne gang... Men tvivler

Anmeld

19. marts 2014

Miss P

1. Gang var jeg deltids fra uge 12 & fuldt sygemeldt fra uge 16.

Er nu i 14 uge og nu også deltids.... Det er SLET ikke godt. & er bange for at det blir værre. For det er allerede slemt nok.

alle tre led gir kraftige smerter.

så desværre ikke bedre 2. Gang ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.