Hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
3 svar
3 synes godt om
18. marts 2014

2børn2

Ville lige høre hvordan jeres hverdag hænger sammen økonomisk.

Går nemlig med en overvejelse.. lidt plat måske.. men ville høre hvordan I andre gør..

Vi er en familie på 2 voksne, 2 børn (6 og 11). Har hus, bil, hund, kat, fisk og dværghamster

Vi har vel en okay indtægt, men flere trælse omstændigheder og lån gør at jeg ikke synes vi har meget i hverdagen... men her kommer det.

Har sat 500kr af hver måned til tøj til børnene, 200kr til gaver og 200kr til jul, samt 3000kr til mad (kan handle i Tyskland)

Efter regninger, faste udgifter har jeg på min konto ca. 1200kr om måneden, som skal gå til mit eget tøj, lidt børnetøj osv. .

Derudover kommer børnepengene, ca 6200kr, hvoraf 1000 går til børneopsparing (500kr hver), 750kr til lommepenge (500kr og 250kr.). Derudover lukker de nogle huller der er opstået.

Jeg synes ikke at 1100kr er meget til uforudsete udgifter hver måned, så overvejer at bruge nogle af børnepengene til at dække SFO betalingen i hver måned i stedet for. Så jeg har 1300kr oveni i de 1000kr. Så virker det af lidt mere, samt måske at lægge lidt flere penge til side til børnenes tøj.

Men hvordan gør I??

Skal lige siges at manden har ca 3000kr tilovers af hans løn, som går til en gang fast food i måneden samt indkøb af lidt større ting, ellers ryger de bare over på opsparingen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

Mettefpigen

Her er der bassen og jeg :-)
Jeg har ca 2500 tilbage når alle regninger er betalt... det er til alt fra uforudsete regninger, tøj og mad... ingen opsparing eller ligge penge til side ;-) og her kører det fint rundt :-)

Anmeld

18. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her bliver uforudsete udgifter betalt af opsparingen, det er det vi har den for.

Synes umiddelbart det virker meget rodet som det lige står skrevet her, men måske er det bare mig  Vi har hver en lønkonto, en fælles budget, en fælles opsparing og en fælles madkonto. Thats it. sætter ikke til side hver måned til jul og tøj, det bliver betalt løbene og hvis vi mangler lidt, tager vi lidt fra opsparingen.  

der lander 2800kr på vores madkonto hver måned, og 2000 på opsparingen. Så er der 4000 til sjov, tøj osv på min konto og 2500 på kærestens (han er på su) Det er så mig der betaler de fleste udgifter til tøj osv til vores søn.

Anmeld

18. marts 2014

Jupiter

Vi har indregnet børnepenge i budgettet, og institution er derfor også deri.

Så det vi har tilovers efter faste regninger (inkl. fælle opsparing på 4000,- om md.) bruger vi på tøj, hygge osv.

Jeg er voksenelev og min mand er soldat, så vi tjener ikke alverden. Alligevel har vi hus, to biler, to hunde og en datter. Og der er stadig penge til sjov når alt er betalt.

Jeg tror det handler om at prioritere - og det virker som om I er gode til det. Du har jo styr på hvad der skal betales, så om du tager pengene med det ene eller andet "navn" (børnepenge eller løn) betyder ikke så meget. Det er nok bare det psykologiske i at børnepenge SKAL bruges på børnene - men i sidste ende handler det jo bare om at hverdagen løber rundt og børnene (og i selv) får det i har brug for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.