min datter er 6 mdr. først skal der lige siges at hun har været igennem to store operationer for 2 mdr siden! det har self påvirket hende meget.
men ja, hun sover to gange om dagen, normalt 2 og 2 timer. hun vågner altid kl 06 ommorgenen, lige meget om hun går i seng kl 19-21. sagen er så den at hun vågner sirka 20 gange om natten. en god nat vågner hun mindst 10 gange. hun spiser ik særlig meget om natten mere, skal bara ha sin sut og puttes.
har prøvet alt, hun har sovet hos mig, i sin seng, i vores værelse, i hendes væresle, aftengrød, aften flaske (nan good night) , bad, massage, ja sikkert mere som jeg ik kan komme i tanker om lige nu. det er slet ik noget problem at lægge hende og sove om aftenen. hun får flaske,skal måske puttes en eller to gange. så er det det.
bliver gal snart, jeg sover når hun sover om dagen, men så bliver jeg bara utilpass når jeg sover om dagen, kan ik falde i søvn om aftenen og ja. jeg kan ik vende om på dag og nat.
har bare virkelig brug for min nattesøvn 
please, nogen gode ideer?
Husk at det tager ca 7 dage at indføre en ny rutine..
Vores den store var ligeledes igennem operationer og en del indlæggelser de første 6 mdr, men det har aldrig pårvirket han's søvn mønster og han sov igennem (9-11 timer om natten, inden vi tog hjem fra barsels afd.). Han sov 1 time til formiddag, 3-4 timer til middag og en lille morfar om eftermiddagen. God nat kl 19.00 senest.
Så har vi Freya på 23 mdr, hun sov de første 20 mdr max 1½-2 timers sammenhængende om natten og meget korte lure om dagen på 10-30 minutter. Meget har hjulpet efter hun fik dræn og fik fjernet polypper, hun er dog lige så syg som hun altid har været.
Men prøv at finde en rutine og hold den, gør de samme ting hver dag/aften. At du afprøver mange nye ting, kan virke meget forvirrende og utrygt for hende. Tror hun har brug for ro og trygge rammer, så når du finder nattøj frem - så ved hun hvor hun er på vej hen i mod og at det ikke behøver at være noget hun skal kæmpe imod.
Freya er der heller intet med når hun bliver lagt og hun sover stort set med det samme, men det starter først efter nogle timer og er hun meget syg - så kan vi rende derinde flere gange på 5 minutter, gennem det meste af natten.
Sov når hun sover, var det råd vi fik af sp. Men vi har været gode til at give hinanden plads, så nogle nætter har manden taget baby alarm med ind i stuen - så jeg kan få sovet bare lidt sammenhængende.