Jeg har et stort ønske om, at få lov til at føde hjemme. Jeg venter nr. 3, så det med fødsel, veer og det hele er jo ikke nyt for mig og noget jeg sagtens kan håndtere.
Min sidste fødsel tog 3 timer fra første ve til hun var ude, og begge gange er fødslen gået helt efter planen.
Jeg ved godt, at den næste fødsel ikke behøver at gå hurtigt selvom den sidste gjorde, men det er der jo chancer for. Og nu er vi flyttet 25-30 min væk fra sygehuset hvor det før var 5-10 min.
I princippet kunne jeg ende med at føde i bilen, hvis vi kommer lidt for sent afsted.
Forskellen er nu, at det er min kærestes første barn og han er ikke for hjemmefødsel. Skal jeg har føje mig, fordi at jeg er den "erfarne" og så give ham en tryg oplevelse eller skal jeg prøve at snakke med ham omkring det?
Jeg ville jo synes, at det ville være en lettelse, at få lov at føde hjemme, bare det at man ikke skal ud i bilen og ud på en "lang" køretur med veer, og at man kunne ligge i sin egen seng med baby og hygge bagefter. Jeg ville være 100% tryg ved det.
Er der nogen som har lyst til at give deres mening/råd her?
Anmeld