For kort middagslur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.856 visninger
6 svar
4 synes godt om
17. marts 2014

moaren

Hvad gør man når ens baby (10 mdr) vågner alt for tidligt fra sin middagslur? 13.45, så var det slut, efter knap 1 1/2 times søvn. Skal man tilbyde en sen eftermiddagslur, eller skal man trække baby til sengetid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

AnonymMor

Moaren skriver:

Hvad gør man når ens baby (10 mdr) vågner alt for tidligt fra sin middagslur? 13.45, så var det slut, efter knap 1 1/2 times søvn. Skal man tilbyde en sen eftermiddagslur, eller skal man trække baby til sengetid?

Altså sover hun halvanden time nu ? det synes jeg lyder som en fin middagslur lige umiddelbart  

Men altså vil sige at det vel kommer an på hvordan jeres datter trives om i skal putte en eftermiddagslur ind. kan hun holde ud til natteputningen eller er hun meget træt i løbet af eftermiddagen ?

Anmeld

17. marts 2014

Victoria2013

Moaren skriver:

Nu er min pige godt nok kun 9 mdr og aner jo ikke hvordan det ser ud om 1 måned

Men hun står op mellem 6 og 7, sover for tiden 1-1½ time om formiddagen og som regel 1½-2 timer om eftermiddagen. Dvs. puttes til formiddagslur ved 9 tiden og vågner mellem 10 og 10:30 og puttes igen ved 13-13:30 tiden og er som regel oppe igen senest kl. 15 - og er så vågen til hun går i seng ved 19-19:30 tiden...

Anmeld

17. marts 2014

Jupiter

Hvor lang formiddagslur sover hun? Og hvad tid kommer hun i seng?

Jeg vil sige at det afhænger meget af hvordan hun er om eftermiddagen? Kan hun holde til det? Eller er hun måske klar til en power nap ved 16-tiden fx.?

Vi startede med en powernap da Gry begyndte i dp (8 mdr.), og gik lige så stille væk fra den. Hun er 10 mdr. nu og har ikke brug for power nap'en selvom hun kun sover til kl. 14-stykker.

Der findes denne oversigt/vejledning til børns søvn - ved ikke om den kan give dig et overblik, og måske være til inspiration? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. marts 2014

moaren

Mange tak for jeres kommentarer. Først vil jeg lige sige, at min baby faktisk er en dreng 

Det er ikke standard, at han sover så kort. " Problemet" er, at vi er ved at starte i dagpleje og det betyder max 1 times morgenlur mellem 8 og 9 og det resulterer selvfølgelig i en middagslur, der ligger tidligt, omkring kl. 12.  Hvis han sover 2-3 timer, er det jo egentlig ganske ok, men for sulan der er lang tid til sengetid hvis man vågner 13.30. Han kommer almindeligvis i seng omkring kl. 20, men ved godt det vil blive tidligere når han nu skal være i dagpleje. 

Han har altid sovet sin længste lur om formiddagen, så jeg er bare så træt af, at han bliver vækket efter en time, når han sikkert kunne sove 2 1/2, men han skal jo være vågen sammen med de andre børn.

Men for at komme tilbage til emnet, ville i så prøve at putte fyren til en sen eftermiddagslur kl. 16.30, eller ville i trække den til 19-tiden? Han klarede det faktisk rigtig godt. Var ikke sur eller ked, egentlig mindre end han nogle gange kan være, selv når han har sovet meget 

Nu må vi se hvad dagen i morgen bringer. Der skal han puttes til morgenlur for fleste gang af dagplejer. Det er jeg meget spændt på, for det er kun mig der har puttet ham indtil nu. Dagplejer er rigtig sød og han virker glad for hende, så vi må håbe det kommer til at gå godt 

Anmeld

17. marts 2014

TNBC

Moaren skriver:

Mange tak for jeres kommentarer. Først vil jeg lige sige, at min baby faktisk er en dreng 

Det er ikke standard, at han sover så kort. " Problemet" er, at vi er ved at starte i dagpleje og det betyder max 1 times morgenlur mellem 8 og 9 og det resulterer selvfølgelig i en middagslur, der ligger tidligt, omkring kl. 12.  Hvis han sover 2-3 timer, er det jo egentlig ganske ok, men for sulan der er lang tid til sengetid hvis man vågner 13.30. Han kommer almindeligvis i seng omkring kl. 20, men ved godt det vil blive tidligere når han nu skal være i dagpleje. 

Han har altid sovet sin længste lur om formiddagen, så jeg er bare så træt af, at han bliver vækket efter en time, når han sikkert kunne sove 2 1/2, men han skal jo være vågen sammen med de andre børn.

Men for at komme tilbage til emnet, ville i så prøve at putte fyren til en sen eftermiddagslur kl. 16.30, eller ville i trække den til 19-tiden? Han klarede det faktisk rigtig godt. Var ikke sur eller ked, egentlig mindre end han nogle gange kan være, selv når han har sovet meget 

Nu må vi se hvad dagen i morgen bringer. Der skal han puttes til morgenlur for fleste gang af dagplejer. Det er jeg meget spændt på, for det er kun mig der har puttet ham indtil nu. Dagplejer er rigtig sød og han virker glad for hende, så vi må håbe det kommer til at gå godt 

Jeg ville se på det fra dag til dag. 

Hvis han er træt kl.16, altså virkelig træt, så han bare ikke er noget værd, jamen så lad ham sov. (Det gør man også med større børn, når de holder op med at sove til middag, så kan der også være dage hvor de bare går kold når de kommer hjem fra bh) jeg ville ikke forbyde et barn at sove, hvis jeg virkelig kan se det er træt. Jeg skal passe en dreng på 16måneder, han sover også lige en lur sidst på eftermiddagen. 

Men hvis han er glad, så hold ham til kl.19. 

Men hvis han selv vågner efter halvanden time, så har han jo sovet det han har brug for. Børn skal nok sove hvad de har brug for. Hvis det var fordi hun vækkede ham, havde jeg bedt hende om at lade vær. 

Der kan jo heller ikke gå længe før han ikke behøver at sove fra 8 til 9, og bare tager en fin lur kl.12

Anmeld

17. marts 2014

Mettefpigen

Her havde bassen først en rigtig rytme da han kom i dp da han var 11 måneder... så jeg ville bare se tiden an...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.