Inspiration til sund morgenmad og mellemmåltider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
5 svar
1 synes godt om
16. marts 2014

Masig

Hvad spiser I af morgenmad og mellemmåltider, som selvfølgelig er fyldt med protein og sunde ting og sager?

Min morgenmad består som regel af skyr med rugfras eller havregryn, lidt nødder og måske lidt frugt/rosiner... Men er ved at blive lidt trivielt synes jeg, så ville gerne lige have lidt inspiration...

Det samme med mellemmåltiderne, de består som regel af groft knækbrød med ost og lidt gulerødder, peberfrugt og evt lidt vindruer....

Kom med jeres gode ideer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

*Pingvinen*

Jeg kører Paleo (stenalderkost) livsstil og har gjort det i snart 5 måneder nu.
Jeg spiser mit hjemmelavet yoghurt til morgenmad.
Det er en håndfuld frosne blåbær, som jeg tager op i en skål aftenen før.
Om morgenen kommer jeg 2 tsk skyr eller kvark til, en slat yoghurt naturel, en håndfuld hakkede nødder og lidt akasiahonning til. Og wupti jeg har en sund Paleo morgenmad

Mellemmåltid spiser jeg en Skive Paleo-knækbrød med smør og ost, en avokado, nogle gulerødder, en øko-appelsin, en Paleo-frikadeller osv osv. MEGET afhængig af, hvor sulten og hvilken sult jeg har i mellemmåltidet.

Anmeld

16. marts 2014

BabyMus

Jeg spiser også skyr til morgenmaden, så måske ikke det bedste forslag at komme med herfra.  Veksler dog også med forskelligt frugt, mandler og rosiner, og hvis den skal være ekstra god, så spiser jeg det med jordbærgrød oven på.  Hvis jeg ikke lige har mere skyr så spiser jeg en portion havregryn og havrefras blandet sammen, men spiser mest skyr.

Til mellemmåltid er det som regel knækbrød med hytteost på, eller noget mere skyr. Ellers bare et stykke frugt eller nogle grøntsager. Kommer sådan lidt an på hvad jeg lige har.

Anmeld

16. marts 2014

Masig

Ok, det ligner jo meget det jeg selv spiser... Må prøve at google lidt og se hvad jeg kan finde 

Anmeld

16. marts 2014

Leneur

2 blødkogte æg, 1 skive groft rugbrød og evt en skive fillet, lige stegt lidt på panden, smager næsten som bacon og det er ca 200 kcal.

Anmeld

16. marts 2014

Masig

Leneur skriver:

2 blødkogte æg, 1 skive groft rugbrød og evt en skive fillet, lige stegt lidt på panden, smager næsten som bacon og det er ca 200 kcal.

Lyder også lækkert, men lidt tidskrævende... Men selvfølgelig en mulighed de dage hvor jeg har lidt mere tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.