ledig + vikarjob + gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.730 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg har gået ledig, og har søgt over 117 jobs, uden resultat. :-(

Jeg er tilknyttet en masse vikarbureauer, og har været ude som vikar for det ene vikarbureau da jeg var fritstillet fra mit tidligere job, og altså før jeg blev ledig.

Nu har jeg så en samtale ved vikarbureauet, om det job tæt ved hvor jeg bor. Det er kun 4 timer om dagen, så jeg har været ved at undersøge supplering af dagpenge reglerne. Og det der fint ud, med 30 uger med supplerende dagpenge.

Men nu er det så det kunne være et problem, mig og manden er blevet gravide her i sidste måned. 

Men jeg har altså bestemt ikke tænkt mig at sige det til samtalen på vikarbureauet.

Jeg vil virkelig gerne have vikar jobbet, så jeg optjener nogle timer og får noget erfaring. Og jeg mener da ikke, at jeg er vildt fræk, ved at fortie det, da det jo kun er er vikariat. Og at jeg under alle omstændigheder, alligevel ikke ville blive der mere end de 30 uger jeg kan få supplerende dagpenge. Og går alt vel skal jeg jo ikke stoppe ret meget tidligere end de 30 uger, inden barsel. Og jeg ender jo lige meget hvad på barselsdagpenge.

Men det er jo heller ikke unormalt at man først senere opdager man er gravid. 

Men jeg føler mig lidt som en røv, men jeg vil frygtelig gerne have jobbet, skal til samtale på vikarbureauet i morgen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

syntes bestemt heller ik du ska fortælle det! Vh stine

Anmeld

16. marts 2014

siw84

Ville have gjort det samme.. og du har faktisk heller ikke krav på at fortælle at du er gravid til en samtale før du er 3 mdr. Henne.

Anmeld

16. marts 2014

Anonym trådstarter

ok - så føler jeg mig mindre rådden.

eller nej jeg føler ikke at det er forkert ikke at sige det. Det er jo kun et vikariat, og jeg vil arbejde for vikarbureauet ikke for firmaet jeg skal ud til.

men OJ det vil være så godt at få et job, op til hvor jeg skal på barsel, så komme jeg lidt ind i "arbejdslivet" igen også endda kun 4 timer om dagen. Så er der tid til en masse baby stas i fritiden.

Og ja jeg ved godt at på supplerende dagpenge skal jeg stadig søge jobs osv. Men skulle de jobs jeg søger lige pludselig give gevinst, nu. jeg søgte osse jobs mens jeg var vikar sidst for samme vikarbureau men det fik jeg heller ikke job af.

Så den der med at "det er meget nemmere at få et job når man allerede har et" er til at lukke op og BIIIP i, efter min mening.

kryds fingre det ku bare være så godt at få et her vikariat.

Anmeld

18. marts 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg havde heller ikke sagt noget, når der kun er tale om et vikariat.

Du skriver, at du ikke havde tænkt dig at blive i jobbet i længere tid end de 30 uger, hvor du kan få supplerende dagpenge, men hvis vikariatet er længere end 30 uger, går jeg ud fra, at du ville ryge i karantæne og miste retten til dagpenge i en periode, fordi det kan ligestilles med, at du har sagt op fra et job. Jeg er dog ikke 100% inde i reglerne.

Anmeld

18. marts 2014

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg havde heller ikke sagt noget, når der kun er tale om et vikariat.

Du skriver, at du ikke havde tænkt dig at blive i jobbet i længere tid end de 30 uger, hvor du kan få supplerende dagpenge, men hvis vikariatet er længere end 30 uger, går jeg ud fra, at du ville ryge i karantæne og miste retten til dagpenge i en periode, fordi det kan ligestilles med, at du har sagt op fra et job. Jeg er dog ikke 100% inde i reglerne.

det ved jeg har sat mig ind i det. Man kan få supp. Dagpenge i 30 uger hvor efter man kan stoppe uden karentæne.

Men man kan osse forsætte i op til 26 uger efter de 30 uger dog uden supp. Dagpenge. Og kan så derefter, godt melde sig 100% ledig igen uden karentæne.

Men jeg vil tro at man nok vil falde i dagpenge sats hvis man benytter det sidste trick. Men lige dette har jeg ikke tjekket så ved det ikke 100% sikkert.

Anmeld

19. marts 2014

Anonym trådstarter

Mmm øv var til to samtaler, men fik det ikke. Kom dog på en sikker anden plads Fsss det kan jeg sørme også bruge til noget.

Der var et eneste spørgsmål om børn.

Anmeld

19. marts 2014

Anonym

Anonym skriver:

det ved jeg har sat mig ind i det. Man kan få supp. Dagpenge i 30 uger hvor efter man kan stoppe uden karentæne.

Men man kan osse forsætte i op til 26 uger efter de 30 uger dog uden supp. Dagpenge. Og kan så derefter, godt melde sig 100% ledig igen uden karentæne.

Men jeg vil tro at man nok vil falde i dagpenge sats hvis man benytter det sidste trick. Men lige dette har jeg ikke tjekket så ved det ikke 100% sikkert.

Det sidste ved jeg.

Der vil du få mindre udbetalt end før da du maks vil kunne få mener det er 80-90% af det du tjente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.