Mie89 skriver:
Forsøgertillægget bliver lagt oven i den almindelige sats, og derfor skal der også betales skat af det . Men det er altså ikke noget der skal betales tilbage, ligesom lånet 
I kan desuden også få forhøjet SU-lån (mener det er omkring 6000 kr pr mand i måneden)
SU-lånet bliver vidst forhøjet således at man kan få det almindelige SU-lån på 2987 (2014 sats) og så et supplerende SU-lån til forsørgere på 1495 (2014 sats).
Og så er det noget med at ens personlige fradrag bliver en smule højere. Og så er der selvfølgelig også børne- og ungeydelsen.
- Men har så læst en pjece ang. barsel for studerende (den hedder "Barsel - når studerende bliver forældre"), hvor der står noget om at man ikke kan få udbetalt det ekstra SU-lån (altså det supplerende SU-lån til forsøgere) i forbindelse med fødselsklippene. Men skal lige have undersøgt det grundigere på SU-kontoret for mit uddannelsessted når de åbner igen på fredag... 
- Og for så var der også noget med at det forsørgertillæg I kan få, når I begge studerer, heller ikke kan udbetales sammen med fødselsklippene.
Men der kan du vidst få en anden støtte til forældre i uddannelse, dog er satsen en del lavere en forsørgertillæget (1700 et eller andet pr. kvartal)...
Det her er så hvad jeg har kunnet læse mig frem til i den pjece, men skal selv hen og høre på SU-kontoret... 
Anmeld