En bankrådgiver eller anden med viden om boliglån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2014

Anonym trådstarter

Vi er husejere og har vores boliglån på godt 1,2 mil, vi skylder ikke andet end vores bolig

Vi har bil og 3 børn, vi vil meget gerne have nyt tag og lave et par kviste i samme ombæring

Jeg vil så gerne vide inden vi bliver helt opslugt at ideen, om det overhovedet kan lade sig gøre at låne lidt mere,

kender i en hjemmesiden, eller andet hvor man kan indtaste indtægt vs. udgift og se om man kan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Vi er husejere og har vores boliglån på godt 1,2 mil, vi skylder ikke andet end vores bolig

Vi har bil og 3 børn, vi vil meget gerne have nyt tag og lave et par kviste i samme ombæring

Jeg vil så gerne vide inden vi bliver helt opslugt at ideen, om det overhovedet kan lade sig gøre at låne lidt mere,

kender i en hjemmesiden, eller andet hvor man kan indtaste indtægt vs. udgift og se om man kan?

Hvor meget friværdi har i? - For det kan i jo låne af til ombygninger?  

Anmeld

16. marts 2014

Tanja1234

Jeg gætter på at det ikke er et boliglån men i stedet et Realkreditlån I har på 1,2 mio.

De fleste banker eller realkreditinstitutter har beregnere hvor I kan se hvor meget I vil kunne låne i jeres friværdi. Men det kræver jo at I kender realkreditvurderingen af jeres bolig.

Jeg vil anbefale jer at tage snakken med jeres bankrådgiver. Det er den eneste som kan give jer et endeligt svar

Anmeld

16. marts 2014

Maja!

Det kommer helt an på en række variabler, så som friværdi, rådighedsbeløb og omkostninger på ombygning samt hvordan ombygningen vil påvirke boligens værdi  

så det er nok lidt svært at svare på uden at kende til jeres økonomi, område osv. 

Anmeld

19. marts 2014

Ønskebaby2015

Måske er der mulighed for det. Men det kommer an på nogle forskellige ting som andre også nævner. 

I skylder 1,2 formentlig i kreditforeningslån ? - hvad er huset værd ? Er der friværdi, kan en tillægsbelåning være en mulighed og det kan gøres billigt igennem kreditforeningslån - tillægsbelåning. Alternativt kan det laves som boligprioritet , og en god tommelfingerregel siger det koster 500kr at låne 100.000 kr i banken. 

Om det skulle blive det ene eller andet kræver det en alm kreditvurdering af jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.