Så er man lige lidt stolt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
7 svar
25 synes godt om
15. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jae, som overskriften siger, så er jeg altså lige lidt stolt!

- Jeg har nemlig formået at lave en perfekt flæskesteg med tilhørende brun sovs. - For første gang!

Det er allerførste gang jeg overhovedet at begivet mig ud i sådan en projekt. Med steg og sovs lavet fra bunden. Men jeg kan simpelthen ikke være andet end tilfreds! Kødet er mørt, men ikke tørt, sværen er knasende sprød, og sovsen er helt uden klumper. 

Så jeg skulle bare lige blære mig lidt, over mit vellykkede forsøg med en klassisk dansk ret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

Rockertand

TanyaGR skriver:

- Jeg har nemlig formået at lave en perfekt flæskesteg med tilhørende brun sovs. - For første gang!

Det er allerførste gang jeg overhovedet at begivet mig ud i sådan en projekt. Med steg og sovs lavet fra bunden. Men jeg kan simpelthen ikke være andet end tilfreds! Kødet er mørt, men ikke tørt, sværen er knasende sprød, og sovsen er helt uden klumper. 

Så jeg skulle bare lige blære mig lidt, over mit vellykkede forsøg med en klassisk dansk ret

Tillykke, kan godt huske hvordan det var - og så følger der jo en masse andre retter, som du nu har mod på at afprøve...så spring bare ud i det

Anmeld

15. marts 2014

MamaGulloev

Rockertand skriver:

Tillykke, kan godt huske hvordan det var - og så følger der jo en masse andre retter, som du nu har mod på at afprøve...så spring bare ud i det

Tak tak

- Jae, nu har jeg fået blod på tanden, så når nu jeg alligevel bare går hjemme på en sygemelding, kan jeg jo lige så godt bruge tiden på at udfordre mig selv i køkkenet

Anmeld

15. marts 2014

fo82

Mmm lækkert 

vi har gang i stegt flæsk med persillesovs. 

Manden en mente det skulle i ovnen så det er jeg spændt på om det går :-P

senere skal vi have hjemmelavet roulade med fyld af vanillefløde og bærsymfoni :-) 

Anmeld

15. marts 2014

MamaGulloev

fo82 skriver:

Mmm lækkert 

vi har gang i stegt flæsk med persillesovs. 

Manden en mente det skulle i ovnen så det er jeg spændt på om det går :-P

senere skal vi have hjemmelavet roulade med fyld af vanillefløde og bærsymfoni :-) 

Årh, det lyder godt nok også lækkert! Specielt den bær-symfoni roulade Mums

Anmeld

15. marts 2014

fo82

Den er nu ret nem at lave: 

3 store æg piskes med 125 gr sukker

125 gr mel 1 tsk bagepulver 3 tsk vanille sukker vendes sammen og vendes i æggemassen 

fordel i en hel bradepande (det bliver et tyndt lag) bag ved 200 grader i 15 minutter

nåt kagen kommer ud skal den vendes rundt (læg bagepapir over og en bradepande og vend rundt) fjernpapiret den er bagt på og lad køle

pisk 4 dl fløde med 3 tsk vanille fordel ud over kagen - fordel 2 poser bærsymfoni ud over fløden (optøet) og rul rouladen forsigtigt sammen på den smalle led

stil den i køleskab og lad den sætte sig et par timer inden du serverer :-)

Anmeld

15. marts 2014

morethanperfect

TanyaGR skriver:

Skide godt  

Det har vi også fået i dag

Anmeld

15. marts 2014

Frk.S

Uhm! Tillykke med succesen.

Vi har også fået flæskesteg i dag. Vi får det bare aldrig derhjemme udover til jul. Men vi har spist ved mandens bedsteforældre... og DE kan virkelig også finde ud af at lave lækker flæskesteg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.