Så var jeg til tidlig scanning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.956 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lægen var sød, han scannede mig og vi så den lille bitte bitte... Spire... et lille bitte hjerte der blinker. Den sad, hvor den skulle. Den så ud som den skulle nu - han målte den til at være 6+3. Jeg tror nu stadig på 7+0, da jeg er helt sikker på, hvornår det var. Men han sagde også at det er meget usikkert at beregne termin på det tidspunkt, fordi det er umuligt at måle den nøjagtigt.

Han sender min journal videre til graviditetsafsnittet, så jeg kan blive undersøgt NF så absolut tidligt som muligt. Han mente at jeg kan komme til nf omkring 9+4, men en veninde jeg har, der arbejder som scanne-dame i horsens, siger at det tidligst er 11+1... Hmm... Så nu må vi se, hvornår jeg bliver indkaldt...

Men altså - lægen sagde idag, at det er TÆT på usansynligt at det skulle ske for os én gang til... det beroligede mig lidt, men jeg er stadig ikke overbevist, før efter NF.

Jeg var selvfølgelig rystende nervøs i morges, fordi jeg bare fik den idé, at den nu var død og jeg skulle blive derinde og have en udskrabning og alt muligt... ihh altså - hvor vil jeg bare gerne over alle de dumme tanker.

Men det var ok at se den... mmm...

Og Tom er meget mere rolig. Det er ligesom gået op for ham: JA, din kone ER gravid... MÆND altså... :-S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Moderator

hvor dejligt at alt så fint ud!
og det skal det nok blive ved med!
Jeg kan selv huske min tidlige scanning og det lille hjerte der blinkede løs! fantastisk... Og min bebser passede heller ikke helt på terminen i starten, men den gør den nu... det er nemlig meget svært at måle helt præcis, og milimeter kan gøre ugers forskel!
tillykke med spiren, endnu en gang!

Anmeld

6. august 2009

Sweet1978

Glad for det går godt, nu har jeg ikke været med så længe at jeg ved hvad der skete sidst men kan jo gætte det lidt. Og ingen fortjener det, det må være hårdt. Så vi krydser fingre for at det lykkes denne gang.

Anmeld

6. august 2009

LauraLW

Tillykke med at det gik godt! Og dejligt med en sød og forstående læge.

Kender godt det med de negative tanker... og den der fornemmelse af ikke helt at turde glæde sig rigtigt. Men er overbevist om at det nok skal komme! Troen, håbet og glæden må da være lige om hjørnet

Men dejligt at du havde en god oplevelse idag!

- og gad vide om min termin så rykker sig igen til nf, hvis de der målinger er så usikre nu - for blev jo nærmest rykket tilbage til start sidst. slam.

Laura

Anmeld

6. august 2009

LotteGabriella

Zafir skriver:

Lægen var sød, han scannede mig og vi så den lille bitte bitte... Spire... et lille bitte hjerte der blinker. Den sad, hvor den skulle. Den så ud som den skulle nu - han målte den til at være 6+3. Jeg tror nu stadig på 7+0, da jeg er helt sikker på, hvornår det var. Men han sagde også at det er meget usikkert at beregne termin på det tidspunkt, fordi det er umuligt at måle den nøjagtigt.

Han sender min journal videre til graviditetsafsnittet, så jeg kan blive undersøgt NF så absolut tidligt som muligt. Han mente at jeg kan komme til nf omkring 9+4, men en veninde jeg har, der arbejder som scanne-dame i horsens, siger at det tidligst er 11+1... Hmm... Så nu må vi se, hvornår jeg bliver indkaldt...

Men altså - lægen sagde idag, at det er TÆT på usansynligt at det skulle ske for os én gang til... det beroligede mig lidt, men jeg er stadig ikke overbevist, før efter NF.

Jeg var selvfølgelig rystende nervøs i morges, fordi jeg bare fik den idé, at den nu var død og jeg skulle blive derinde og have en udskrabning og alt muligt... ihh altså - hvor vil jeg bare gerne over alle de dumme tanker.

Men det var ok at se den... mmm...

Og Tom er meget mere rolig. Det er ligesom gået op for ham: JA, din kone ER gravid... MÆND altså... :-S

dejligt at se den lille, selvom det er så tidligt

Jeg kan godt forstå at det må være svært at losse de "latterlige" tanker ud af hovedet, men jeg er sikker på at I får en dejlig sund unge med krudt i røven

Anmeld

6. august 2009

Nanna1985

Dejligt at alt ser fiiint ud med babyen

Anmeld

8. august 2009

H+S Skjolgborg.

...

EJ fedt så lige dit indlæg mega tillykke søde...
Dejligt en mere gravid herind..
Håber alt går godt med jer og maven også..
Din veninde tro jeg ahr ret fra 11+0-11+1 det fik jeg afivide da jeg hørte ad i onsdags...
Men eller komme du 9+4 så kommer du bare til en ny NF nyd du bare det *SS*....
Her få vi ikke brev vi skal skam selv ringe skulle jeg også sidste gang..
Håber alt bare køre som det skal søde..
Mvh henriette som venter en dreng
Og er i dag 20+2 efter Nf scaningen og 20+4 efter jdm og lægen

Anmeld

8. august 2009

Betina88

Tillykke med at det går fint med den lille Spir ..

Anmeld

10. august 2009

mifune

Nøøøj, jeg har ikke været her inde i lang tid efter min sidste sa, men nu tenkte jeg tiden var inne, og jommen er du så ikke blevet gravid Ja, jeg ved ik, om du kan huske mig, men vi skulle jo starte at prøve samtidigt. det gikk så ikke for mig, men vi prøver igjen i nu om en uges tid:-)
Stort tillykke fra mig, det var da en dejlig nyhed

Anmeld

10. august 2009

Moderator

mifune skriver:

Nøøøj, jeg har ikke været her inde i lang tid efter min sidste sa, men nu tenkte jeg tiden var inne, og jommen er du så ikke blevet gravid Ja, jeg ved ik, om du kan huske mig, men vi skulle jo starte at prøve samtidigt. det gikk så ikke for mig, men vi prøver igjen i nu om en uges tid:-)
Stort tillykke fra mig, det var da en dejlig nyhed

Hej Mifune

Jeg er ked af det, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvor vores veje har stødt på hinanden før... mmm...

Men tak for hilsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.