Brændende fornemmelse i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.452 visninger
9 svar
6 synes godt om
14. marts 2014

JGeo

Hej alle gravide/tidligere gravide

Jeg er ca. 7+1 og de sidste par dage har jeg fået en brændende fornemmelse i maven og lidt op i spiserøret.
Jeg har været rigtig dårlig den sidste 1 1/2 uge,
med meget kvalme og opkast og har derfor ikke været på arbejde.
Det er slet ikke til at holde ud Det er slet ikke så rosenrødt at være gravid, som jeg havde gået og forestillet mig ØV!

Er der nogle, som har nogle gode råd mod den brændende fornemmelse i maven?
Jeg har prøvet Balancid, men det hjælper ikke.

Hvornår stoppede jeres kvalme?

God weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

tenna1990

Her er lidt du kan læse om omkring halsbrand med hvad du må putte i munden og hvad du ikk må putte i munden for at undgå halsbrand , http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/halsbrand/god-og-daarlig-mad-imod-halsbrand/

men et glas mælk i ny og næ når jeg har det plejer at hjælpe på mig

Anmeld

14. marts 2014

Snevejr84

Jeg tror du har fået hals brænd. Du kan få noget imod det på apoteket, men ellers kan mælk og bananer også hjælpe.
Du kan også få noget mod kvalmen hvis det er. Ellers små måltider og spise flere gange om dagen.
Mit forsvandt omkring uge 10 men har haft det on and off gennem hele graviditeten.

Det bliver bedre

Anmeld

14. marts 2014

ano14316

JGeo skriver:

Jeg er ca. 7+1 og de sidste par dage har jeg fået en brændende fornemmelse i maven og lidt op i spiserøret.
Det er slet ikke til at holde ud Det er slet ikke så rosenrødt at være gravid, som jeg havde gået og forestillet mig ØV!

God weekend

Du har da 'bare' morgen kvalme... Mange har døgn kvalme... Det er helt normalt og høre bare med...

For de fleste går det over efter uge 12...

Og nej, de færreste har en rosen rød graviditet.. først kvalme, så kommer en sjovere tid, så bækkensmerter, vand i kroppen, baby presser på maven og man har halsbrænd i døgndrift, man skal tisse hele tiden, baby sparker på blæren... Men så man har udstået det med mere oplever man den mest vidunderlige følelse, man nogensinde kommer til at opleve... AT BLIVE MOR og alt det andet er glemt til næste gang man bliver gravid..

Anmeld

14. marts 2014

L&V

JGeo skriver:

God weekend

Sådan er det at være gravid. det er ik lutter lagkage.. jeg kastede op til uge 23 havde så 7ugers pause også startede det igen.. Mavesyre ka os godt brænde lidt i maven og ja min erfaring siger mig at det kun bliver værre med tiden

Anmeld

14. marts 2014

LinLin

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Sådan er det at være gravid. det er ik lutter lagkage.. jeg kastede op til uge 23 havde så 7ugers pause også startede det igen.. Mavesyre ka os godt brænde lidt i maven og ja min erfaring siger mig at det kun bliver værre med tiden

Sikke et opmuntrende svar....

Man kan altså godt være gravid uden at have nogen af de ting du nævner

TS: tænker da hvis du har kastet op i halvanden uge er det ikke så mærkeligt det "brænder" indeni.... Ellers har du måske fået halsbrand - det kan man i hvert fald få noget i håndkøb mod eller hjalp det for mig med mælk!

Anmeld

14. marts 2014

L&V

LinLin skriver:

Sikke et opmuntrende svar....

Man kan altså godt være gravid uden at have nogen af de ting du nævner

TS: tænker da hvis du har kastet op i halvanden uge er det ikke så mærkeligt det "brænder" indeni.... Ellers har du måske fået halsbrand - det kan man i hvert fald få noget i håndkøb mod eller hjalp det for mig med mælk!

Eller realistisk..
Det ka man men det er ikke givet.

Anmeld

14. marts 2014

LinLin

Eller realistisk..
Det ka man men det er ikke givet.

Det er jo heller ikke givet at "sådan er det at være gravid" som du startede dit svar med

Anmeld

14. marts 2014

L&V

LinLin skriver:

Det er jo heller ikke givet at "sådan er det at være gravid" som du startede dit svar med

Nej bevares hvis et "kan" ka rede din aften så værsgo

Anmeld

15. marts 2014

LinLin

Nej bevares hvis et "kan" ka rede din aften så værsgo

Bevares, hvis du kun vil komme med negative, meget lidt opmuntrende svar, fordi du selv har haft sådan en graviditet, så værsgo!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.