Til jer med flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
3 svar
3 synes godt om
14. marts 2014

Mama2012

Hej herinde!
Jeg er pt gravid med nr to og har i forvejen en dreng på 1,5 år. Han skal være storebror til oktober, når han bliver 26mdr.

Jeg søger rigtig meget erfaringer, fra andre, der har børn med nogenlunde samme aldersforskel!!!

Hvordan tacklede nr 1 rollen som storebror/søster og hvordan forberedte I ham/hende på det?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

maria_wlt

Mama2012 skriver:

Hej herinde!
Jeg er pt gravid med nr to og har i forvejen en dreng på 1,5 år. Han skal være storebror til oktober, når han bliver 26mdr.

Jeg søger rigtig meget erfaringer, fra andre, der har børn med nogenlunde samme aldersforskel!!!

Hvordan tacklede nr 1 rollen som storebror/søster og hvordan forberedte I ham/hende på det?

Kram

Der er 16 mdr imellem nr 1 og nr 2 her - Min søn tog det fuldstændig i stiv arm. Vi har intet kunne mærke på ham. 

Tror mere de skal vænne sig til det nu hvor der kommer en nr 3 til August. Så er de 4,8 år og 3,4 år. 

Men heldigvis er de så store nu at man kan forberede dem til det. 

Jeg ser intet problem i noget af det for de skal alle sammen være der og tror på at det hele kommer fuldstændig naturligt

Anmeld

14. marts 2014

(august)

Tillykke

vores nr 2 vil være ca 28 mdr når lillesøster kommer. Den måde vi gør det på er bare ved at snakke om hende. Vi lader begge vores pigerne kramme, kysse, klappe og ae maven så meget de har lyst til. Vores ældste har også mærket lillesøster sparke men det vil vores yngste ikke også skal hun jo heller ikke tvinges. Vi snakker også med dem om hvad babyer kan og ikke kan. Læser bøger om f.eks Lotte som skal være storesøster og Plet som skal være storebror, så de også får sat ord på nogle af de følelser og tanker som de sikkert også har. 

Vi prøver nok at gøre det så naturligt som muligt. Vi snakker også om navne med dem...indtil videre hedder hun bare Prik

Anmeld

14. marts 2014

Ciss

Der er 23 mndr mellem mine.

Jeg forsøgte at snakke med den kommende storesøster om det, men jeg tror ikke, at hun forstod så meget af det, egentlig....

Ellers gik det strålende!

Storesøster var stolt og nysgerrig fra første minut, og de er meget tætte i dag, hvor de er 4 og 6 år gamle.

Jeg havde stor glæde af at synge sanglege med storesøster, mens jeg havde hænderne fulde med Lillebror, f eks ved amning, eller når han kun var tilfreds på armen osv.

Sange som Jeg gik mig over sø og land, Bjørnen sover, Lille peter edderkop, I en skov en hytte lå osv var rigtig gode. Så gjorde hun bevægelsene til, mens jeg sang. Det blev hyggeligt for os alle tre.

I tillæg prioriterede jeg tiden, når Lillebror sov til Storesøster. Det var hendes tid, hvor vi kunne gøre de ting, som var vanskelige, når han var vågen, og ret og slet bare være sammen uden at blive forstyrret.

Til lykke med nr to på vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.