HandyWomen eller Nød lærer nøgen kvinde at …

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.935 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. marts 2008

Samina

Skrevet af Samina Shah

Til hverdag er jeg en selvstændig kvinde på meget høje hæle. Som mange andre kvinder kan jeg godt lide at dufte af parfume og have en ”let make up” på, der ligner, at så godt ser jeg bare helt naturligt ud. At jeg pludselig skulle finde mig selv i den situation, at jeg var forvandlet til handywoman i svedige arbejdsbukser, var ikke lige det selvbillede, jeg havde regnet med at stå med en dag.

Nogen gange sker det, at man pludselig står i en situation, man aldrig havde troet, at man ville komme til at stå i.
I mit tilfælde var det, da jeg pludselig så mig selv stå med en Kangohammer i hænderne, hørerværn på hovedet og støvet om ørerne.
Jeg var i færd med at bryde klinkegulvet i mit bryggers op.
Til hverdag er jeg en selvstændig kvinde på meget høje hæle. Som mange andre kvinder kan jeg godt lide at dufte af parfume og have en ”let make up” på, der ligner, at så godt ser jeg bare helt naturligt ud.

At jeg pludselig skulle finde mig selv i den situation, at jeg var forvandlet til handywoman i svedige arbejdsbukser, var ikke lige det selvbillede, jeg havde regnet med at stå med en dag.

Kommentarerne har også været mange. Vi lever i en tid, hvor det at være single er en lige så naturlig ting som at være to. At kvinder fylder i erhvervslivet, og at mænd tager barseloverlov er helt i tråd med tidens ligestilling. Men lige såvel som at smukke kvinder ikke kan være kloge, så er der også en gængs holdning til, hvad den moderne kvinde kan tillade sig, og hvilke facetter hun kan besidde. Hun tjener gode penge, og derfor er hun i stand til at rekvirere håndværkere på lige fod som mænd.
Men når den moderne kvinde begynder at se reklamer fra ”gør det selv” HTH køkken eller går i Silvan på høje hæle med duns af parfume efter sig, så er verden ikke af lave længere.
Silvan gutten med hår på brystet og store overarme ved ikke helt, om jeg gør grin med ham, når jeg spørger ham, hvor jeg kan finde en klinge på 15 cm. til min bajonetsav. Den skal jeg bruge for at kunne lave en pæn afslutning på min gasbetonvæg, inden jeg vælter den.
Min Chef, der bor længere nede af vejen og er en ældre herre, forklarer hårdnakket, når snakken om hende i A- huset begynder, at nu skal de ikke falde på halen over hende. Hun kender nemlig mange store stærke mænd???
Og her må jeg undskylde ham og hans generation. Det må være skræmmende, når kvinder kan selv.
Han ved simpelthen ikke, hvad der sker, for det kan da umuligt være mig, der har bygget et legehus til min datter. Mit såkaldte pandekagehus, som en af hans ligestillede lidt nedladende kaldte det.
I hans og mange andres terminologi ved kvinder per definition ikke, hvordan en rundsav eller sømpistol virker, med mindre de da er udlært håndværker. Forholder det sig anderledes, ja så rokeres der for meget rundt på verdensordenen – og så bliver han og hans kompaner lidt utrygge…

Sandheden er, at selvfølelig kan vi håndværk på lige fod med mænd. Meget af det er ren logik. Og alt er svært første gang, man kaster sig ud i.
Skulle jeg personligt vælge mellem at lakere negle eller sætte en hylde op, så valgte jeg det første. Singlelivet gør, at valget ikke er der. Nød lærer nøgen kvinde at spinde. Derfor må jeg selv sætte den hylde op.
Den dag ridderen på den hvide hest kommer, så sidder jeg der gerne igen med neglelakken. Jeg skal nemlig være den første til at indrømme, at jeg til hver en tid foretrækker neglelakken frem for arbejdshansker, men Gud hvor er der også en tilfredsstillelse i at kunne trække en værktøjskasse frem og selv sætte en hylde op.
Når man bliver rigtig god, kan man faktisk godt gøre det i stiletter og lak på neglene.

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. marts 2008

MorCamilla

ha ha ha.. en rigtig god artikel... Jeg kan godt sætte en hylde op med neglelak på - dog ikke i stilletter, for sådan nogle sko kan jeg bare ikke gå i... :P:$
Rigtig god måde at fermhæve ligestillingen...??? Ja den er her, lige ind til kvinderne sætter hylder op, hænger billeder op, laver legehus til ungerne osv... ;)

Anmeld

26. marts 2008

Loggidut

hmmm, man skulle tro jeg havde skrevet den artikel.....den lugter af mig, ligner mig, og lyder som mig...
bortset fra at jeg tit og ofte vælger at sætte den skide hylde op...det er lidt sjovere, og så får man lov at bruge hjernen...!

den var fed!8D

Anmeld

26. marts 2008

stinna87

Super artikel.. :) Jeg tager selv værktøjet frem herhjemme, hvis Kenneth ikk gør det efter 3 gang jeg har bedt ham gøre det.. Det er ikke altid lige godt (men så kan han også finde ud af at tage sig sammen:D), men må indrømme jeg sys det er sjovt, og er enormt stolt af mig selv, hvis det blir' godt... :D

Anmeld

26. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Fnis....for jeg har en "rigtig" handymand i huset. Han elsker at lave en masse ting og er 200% overbevist om at jeg ikke kan noget som helst. Så han har taget æren for at hænge en hylde op, for som han siger "det kan jo ikke være dig, det kræver en slagbormaskine" :P Men det var altså mig som lige tog mig sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.