Skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2014

EAF

De tilbageholdt min sidste år for 40kr.  Fik dem udbetalt kort efter datoen hvor de andre fik udbetalt. He he det var til at leve med. I år skylder jeg pludselig 3000kr.  Sgu surt. Første gang nogensinde at jeg skal betale restskat.  Kunne jeg/vi godt have undværet!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2014

mogms

De tilbageholdt min sidste år for kr. 6.png" alt="" /> Fik dem udbetalt kort efter datoen hvor de andre fik udbetalt. He he det var til at leve med. I år skylder jeg pludselig 3000kr.  Sgu surt. Første gang nogensinde at jeg skal betale restskat.  Kunne jeg/vi godt have undværet!!! 

lad dem stå til næste år, det gør jeg altid hvis jeg skylder. Også sætter jeg mit fradrag ned og skriver ikke de penge på jeg betaler til pensionsopsparing. Så får man penge tilbage.

sidste år skulle jeg af med 8.000 kr !!!! jeg var i chok, men jeg havde haft en bank skifte og andre ting surt. Men jeg kunne bare lade det stå til i år. Og jeg lavede mit overstående trick, plus jeg i i en mdr fik dobbeltløn (fritstilling + nyt job) så gjorde jeg det jeg kun blev trukket i fradrag det ene sted. 

I år skal jeg have 4.000 tilbage.

Anmeld

12. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
SummaSummarum skriver:

De tilbageholdt min sidste år for 40kr.  Fik dem udbetalt kort efter datoen hvor de andre fik udbetalt. He he det var til at leve med. I år skylder jeg pludselig 3000kr.  Sgu surt. Første gang nogensinde at jeg skal betale restskat.  Kunne jeg/vi godt have undværet!!! 

SKYND dig at betale dem inden 1. juni ellers ryger der renter på der er højere end dem i banken...

Allerede fra 1. juni ville kæresten skulle betale 3 kr. i renter for at skylde 79 kr... så fra marts til juni var det allerede 3 kr hvis vi ikke betalte med det samme... for 79 kr...

Ring til Skat imorgen og bed om en afdragsordnig på det så I får det spist af hvis i ikke kan betale det hele på en gang fremfor at der ryger megarenter på og beløbet ender med at være fuldkommen umuligt at komme af med...

Nye regler med det renterne netop fordi folk brugte Skat som et billigt sted at låne penge og et sted at spare op ved at indgive forkerte oplysninger med vilje så det prøver de at stoppe nu ved at gøre det sådan...

Anmeld

12. marts 2014

EAF

Wampires skriver:

SKYND dig at betale dem inden 1. juni ellers ryger der renter på der er højere end dem i banken...

Allerede fra 1. juni ville kæresten skulle betale 3 kr. i renter for at skylde 79 kr... så fra marts til juni var det allerede 3 kr hvis vi ikke betalte med det samme... for 79 kr...

Ring til Skat imorgen og bed om en afdragsordnig på det så I får det spist af hvis i ikke kan betale det hele på en gang fremfor at der ryger megarenter på og beløbet ender med at være fuldkommen umuligt at komme af med...

Nye regler med det renterne netop fordi folk brugte Skat som et billigt sted at låne penge og et sted at spare op ved at indgive forkerte oplysninger med vilje så det prøver de at stoppe nu ved at gøre det sådan...

Tak  Ja har fulgt lidt med på sidelinien via diverse aviser. 

Anmeld

12. marts 2014

mogms

Wampires skriver:

jeg ved godt de "truer" med en masse renter, men de 8000 jeg skulle betale sidste år, stod på min årsopgørelse i år og blev så trukket.

Men det var altså ikke EN krone mere end de 8000 jeg skyldte sidste år.

Anmeld

12. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mogms skriver:

jeg ved godt de "truer" med en masse renter, men de 8000 jeg skulle betale sidste år, stod på min årsopgørelse i år og blev så trukket.

Men det var altså ikke EN krone mere end de 8000 jeg skyldte sidste år.

hvornår fik du af vide at det var 8.000 kr? kunne jo være det var inkl. renterne for at lade det stå

det beløb der stod inde på Skat.dk var nemlig også allerede inklusiv renter selvom de ikke engang havde offentlig gjort at man kunne se det endnu...

Og jeg ved der kommer renter på skyldige beløb hos Skat da jeg selv har en afdragsordning med dem pga tilbagebetaling af boligsikring...

Anmeld

13. marts 2014

mogms

hvornår fik du af vide at det var 8.000 kr? 0.png" alt="" align="absmiddle" border="0" /> kunne jo være det var inkl. renterne for at lade det stå

det beløb der stod inde på Skat.dk var nemlig også allerede inklusiv renter selvom de ikke engang havde offentlig gjort at man kunne se det endnu... 0.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Og jeg ved der kommer renter på skyldige beløb hos Skat da jeg selv har en afdragsordning med dem pga tilbagebetaling af boligsikring... 0.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Jeg gemmer mine skatte papirer, den rest skat jeg havde sidste år er præcist det beløb der indgik i mit årsregnskab i år under rubrikken sidste års rest skat. Og på den fra sidste år står noget med at hvis man ikke betaler indenfor xxx tid vil der kommer renter på. Det forstår jeg da med at beløbet vil stige.

Har oplevet det samme flere gange (2-3 gange). En rest skat over 2000 har jeg ikke kunne betale tilbage, men derunder har jeg betalt med det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.