Nu vil jeg også være med.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. august 2009

trunte89

Ja, nu er jeg altså også blevet bildt af alt det kagebageri, så jeg vil lave en kage til manden til på søndag.

Men hvornår skal jeg helst gå igang?
Kan ikke lige finde ud af, hvad der skal stå og hvad der ikke skal stå lidt.

Jeg køber bundene, og laver toblerone og hindbær fyld. Bliver overtrukket med mmf.

- Trine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

mariamiss6

Hvis det kan lade sig gøre ville jeg lave det hele dagen før du tænker at lægge MMF på kagen......

altså bage kagen lægge den sammen, og smøre den op.... og så lade den stå til dagen efter, hvor du skal lægge MMF på.....

Anmeld

6. august 2009

LauraLW

mariamiss6 skriver:

Hvis det kan lade sig gøre ville jeg lave det hele dagen før du tænker at lægge MMF på kagen......

altså bage kagen lægge den sammen, og smøre den op.... og så lade den stå til dagen efter, hvor du skal lægge MMF på.....

følger lige lidt med...

Har jeg så forstået det rigtigt:

Man skal beregne to dage
1: bunde, fyld, smørre op (er det så det der chokolade creme?)
2: MMF (blander man bare frugtfarve i det? eller skal man brge noget andet farve)

kan den så tåle at trække 1 dag til, eller skal den helst spises hurtigt?

Laura - som også snart må kaste mig ud i det.

Anmeld

6. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg bruger følgende arbejdsplan:

Dag 1:
Formiddag: bundene bages og stilles til afkøling. Fyldet laves og stilles i køleskabet.

Aften: kagen lægges sammen, MMF´en laves - skal evt. pynt nå at tørre inden brug, laves det her.

Dag 2:
Morgen: kagens smøres op med smørcreme/nutella eller hvad man har valgt til. Stilles igen på køl.

Middag/Eftermiddag: kagen overtrækkes med MMF og pyntes.

Kagen kan godt laves på 1 dage, men synes personligt at resultatet bliver bedst hvis man strækker processen lidt, så f.eks. fyldet for tid til at hvile og kagen kan trække. Skal kagen først bruges på 3. dagen, kan man selvfølgelig skubbe processen, så det passer - her skal kagerne nemlig oftest bruges til middag/eftermiddag på dag 2

Anmeld

6. august 2009

linemus

Prøv også at se den beskrivelse af mariehønekagen i indlægget lige over dette (i hvert fald lige nu). Der er arbejdsgangen også godt beskrevet - det kan du godt bruge til andre kager.

Anmeld

6. august 2009

trunte89

mange tak for hjælpen  

Anmeld

6. august 2009

Assi

cmks2007 skriver:

Jeg bruger følgende arbejdsplan:

Dag 1:
Formiddag: bundene bages og stilles til afkøling. Fyldet laves og stilles i køleskabet.

Aften: kagen lægges sammen, MMF´en laves - skal evt. pynt nå at tørre inden brug, laves det her.

Dag 2:
Morgen: kagens smøres op med smørcreme/nutella eller hvad man har valgt til. Stilles igen på køl.

Middag/Eftermiddag: kagen overtrækkes med MMF og pyntes.

Kagen kan godt laves på 1 dage, men synes personligt at resultatet bliver bedst hvis man strækker processen lidt, så f.eks. fyldet for tid til at hvile og kagen kan trække. Skal kagen først bruges på 3. dagen, kan man selvfølgelig skubbe processen, så det passer - her skal kagerne nemlig oftest bruges til middag/eftermiddag på dag 2

Netop sådan gjorde jeg også og det fungerede godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.