Hvad hjalp for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
2 svar
1 synes godt om
11. marts 2014

RosSofi

Altså til at komme ud på den anden side af en depression?

Ved det er individuelt og vil gerne have nogen positive historier:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Camilla <3

Det der hjalp mig, efter 2,5 - 3 år med depression, var faktisk at lave en massiv ændring i mit liv; Jeg slog op med min daværende kæreste. Han var ikke god for mig overhovedet. Derefter, så gik det faktisk stille og roligt fremad.  

Jeg fandt nogle måneder efter, en ny kæreste, 5 - 6 måneder efter fik jeg et job og jeg tabte mig 13 kg.  

I november flyttede vi i en ny lejlighed. 

Anmeld

11. marts 2014

mogms

Rosa-Sofia skriver:

Altså til at komme ud på den anden side af en depression?

Ved det er individuelt og vil gerne have nogen positive historier:

indrømme at der er noget galt

komme til læge

få henvisning til psykolog

-> Det var pisse hårdt og "lektierne" gjorde at jeg skulle ting jeg ikke turde (altså snakke med folk og komme ud af døren og lign.)

komme på medicin

-> jeg ved godt mange er meget efter medicinen pt, men den hjalp mig, da min depression havde gjort mig blank og medicinen fik åbnet for mine følelser igen.

jeg kom også i en lokal gruppe med andre der havde ligende problemer

-> jeg havde angst og depression, jeg blev i den gruppe til efter jeg var kommet af medicinen. Men stoppede så da jeg var kommet ud på den anden side.

efterfølgende huske hvad du har lært fra behandling og brug de redskaber du har lært, så falder man ikke ned igen. og man bliver stærkere af det.

Og husk så, at det er ikke dem der er store og stærke der er de "HÅRDE HUNDE", det er os der tør indrømme at livet sgu er hårdt indimellem og vi slår os, men vi rejser os og kommer op igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.