Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. marts 2008

Lise

Andre der har KÆMPE problemer med at få lov til at børste bisserne på de kære små? Simon går AMOK når vi prøver at komme tandbørsten i munden af ham - han snører munden fuldstændig sammen, bliver hysterisk, drejer, vrider, triller væk. Vores søde dreng transformerer sig til et lille monster når han skal ha' børstet tænder, og jeg er ved at være godt træt af det! :( Hvad skal jeg gøre? Skal jeg insistere på at børste tænderne (så skal vi være to om at holde ham, og jeg føler virkelig at jeg overtræder hans grænser) eller skal vi kun gøre det i det omfang at det stadig er sjovt/hyggeligt så det med tiden kan blive nemmere? Hvis han selv får tandbørsten i hånden putter han den i munden - vi må bare ikke få lov... >( What to do???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Andre der har KÆMPE problemer med at få lov til at børste bisserne på de kære små? Simon går AMOK når vi prøver at komme tandbørsten i munden af ham - han snører munden fuldstændig sammen, bliver hysterisk, drejer, vrider, triller væk. Vores søde dreng transformerer sig til et lille monster når han skal ha' børstet tænder, og jeg er ved at være godt træt af det! :( Hvad skal jeg gøre? Skal jeg insistere på at børste tænderne (så skal vi være to om at holde ham, og jeg føler virkelig at jeg overtræder hans grænser) eller skal vi kun gøre det i det omfang at det stadig er sjovt/hyggeligt så det med tiden kan blive nemmere? Hvis han selv får tandbørsten i hånden putter han den i munden - vi må bare ikke få lov... >( What to do???[/citat] jeg ville vende ham...sæt dig på toilettet, med hans ryg mod din mave...armene ind unger dine arme...og en hånd der holder hans hovede, og en hånd der børster...er det svært at forstå? lol...tænderne skal sgu børstes...og må du ikke nu, hvad så når han bliver 3 eller 4...smil! håber det kommer til at gå... stort knus fra loggi, som vil ind under sin dyne igen!

Anmeld

26. marts 2008

Sille

ihh lise, jeg har de samme problemer.. det er simpelthen irriterende... Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op heller.. og det du skriver loggi, er også det jeg prøver at gøre, men hun er godt nok stærk den lille freja...

-sille - generelt med hysterisk unge.>(

Anmeld

26. marts 2008

Lise

Loggi; jeg har flere gange sat mig på gulvet med ham så jeg har bedre styr på ham (tør ikke på badeværelse pga flisegulv og hysterisk unge) - prøver at holde ham fast, holde hans hoved, arme, åbne mund, børste...jeg kunne bruge mindst fem arme mere. Og han er jo stærk, som Silles freja, og hysterisk - og så begynder han at hoste som om han skal brække sig... Min tanke er også at "der er ingen diskussion - tænderne SKAL saftsuseme børstes", men fårk hvor er det bare svært at komme til...

Anmeld

26. marts 2008

Loggidut

hvad nu hvis de samtidig med får lov at holde tandpastatuben? så har de lidt at kigge på....loggi, nu med lidt klarere hovede!
her har vi stadig ingen tænder...og ingen tænder er lig med ingen problemer endnu, men jeg havner da i samme problem som jer...det ved jeg sgu godt...øv

Anmeld

26. marts 2008

Nadi

Jeg var ved tandlæge med Oliver da han var omkring 6 mdr. Og der fik vi at vide den bedste måde at børste tænder på sit barn, så man har ordentlig styr på det, er ved at lægge barnets hoved på skødet og så børste tænderne. Så har du nemlig overblik over munden men du har også en hånd fri til at holde styr på Simon så han kan få børstet de bisser :D
Det gælder også om at skabe en fortrolighed mellem barn-tandbørste-og den der børster tænderne. Jeg lader Oliver lege med sin tandbørste og han synes den e vildt sjov, han stikker den nogle gange lidt for langt ind i halsen, men når brækreaktionen kommer tager han den ud og hoster lidt. Så tror ikke du skal være bekymret for at give ham tandbørsten (uden tandpasta ;))
Og hende vi snakkede med sagde faktsk også at børn skal have hjælp til t ørste tænder indtil de er 10 år gamle!
Håber da at ham Simon finder ud af at det ikke er så slemt!

-Nadia

Anmeld

26. marts 2008

Kaufie

Her er tandbørstningen også en kamp.... Men jeg har lidt held med at synge en "børste-sang" imens - ligesom jeg har en "vaske-ansigt-sang".... De lyder sådan her - på "mester Jacob" Mine tænder Mine tænder Hvor er de Hvor er de Tænderne bl'ir rene Se hvor de bli'r fine Børste, børste, børste børste, børste børste Den passer ca til en gang i overmunden og en gang i undermunden, så får han selv lov til at "børste færdig" bagefter. Vaske ansigt Vaske ansigt Med en klud Med en klud Kinderne bl'ir rene De bl'ir dejlig fine Til et kys Og et møs. Mette, der har tyvstjålet ideen fra en anden....

Anmeld

26. marts 2008

linemus

Super, Mette! Tak for det. Dem kan jeg også bruge med Sebastian. Han har selv en "vaske-hænder-sang" på samme melodi, og det gør alting meget nemmere (i hvert fald når han skal vaske hænder). Det var også den første sang, han kunne synge rigtigt selv, og vi var MEGET stolte ;) Vaske hænder vaske hænder sæbe på sæbe på hænderne bli'r rene neglene bli'r pæne gnub og skrub gnub og skrub Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.