Antidepressiv og appetit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.868 visninger
11 svar
4 synes godt om
10. marts 2014

RosSofi

Med risiko for at lyde overfladisk, så søger jeg at høre fra nogen, der har erfaring med antidepressiv medicin, der kan nedsætte appetiten IKKE øge den. Jeg skal desværre nok på antidepressiv medicin i en periode (historien var en fødselsdepression, der måske ikke blev helt færdigbehandlet og er dukket op igen) 

Min selvtillid er desværre ikke ret god for tiden og jeg har desværre taget på efter graviditeten, så har bare ikke lige brug for den ekstra ting at komme i tanke om, altså at jeg skulle tage yderligere på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

K&S

Rosa-Sofia skriver:

Med risiko for at lyde overfladisk, så søger jeg at høre fra nogen, der har erfaring med antidepressiv medicin, der kan nedsætte appetiten IKKE øge den. Jeg skal desværre nok på antidepressiv medicin i en periode (historien var en fødselsdepression, der måske ikke blev helt færdigbehandlet og er dukket op igen) 

Min selvtillid er desværre ikke ret god for tiden og jeg har desværre taget på efter graviditeten, så har bare ikke lige brug for den ekstra ting at komme i tanke om, altså at jeg skulle tage yderligere på.

Det er jo meget individuelt fra person til person, hvordan man reagerer på medicinen, så jeg tror du får svært ved at finde et præcist svar på dit spørgsmål - jeg har gennem en lang årrække prøvet mange forskellige præparater og har på ingen af dem tabt mig

Rigtig god bedring

Anmeld

10. marts 2014

Masig

Rosa-Sofia skriver:

Du skal jo ikke have en medicin der nedsætter din appetit, men medicin som giver dig overskuddet tilbage til selv at gøre noget for at komme af med de ekstra kg... 

Snak med lægen om, hvilken medicin der IKKE øger appetitten, og tag den derfra... Så vidt jeg ved er der vist kun 1 eller 2 slags der øger appetitten så dem skal du jo så bare ikke have...

Men den eneste vej frem til et fornuftigt vægttab er sund kost og motion - hvilket selvfølgelig er svært når man er deprimeret, men når medicinen begynder at virke, burde du forhåbentlig få overskuddet til at gøre noget ved vægten 

Anmeld

10. marts 2014

Dr. House

Rosa-Sofia skriver:

Kroppen reagere forskelligt, på dig kan det måske øge appetitten, hvorimod på en anden kan den nedsætte den.

Folk er jo forskellige endda før medicin, nogen spiser når de er deprimeret, hvor aldrig slet ikke spiser noget som helst.

Tag en snak med din læge omkring det.

Lad aldrig andre mennesker anbefale dig noget medicin, da du skal have præcis det som netop vil fungere for dig, og det kan kun din læge hjælpe med.

Anmeld

10. marts 2014

RosSofi

Masig skriver:

Du skal jo ikke have en medicin der nedsætter din appetit, men medicin som giver dig overskuddet tilbage til selv at gøre noget for at komme af med de ekstra kg... 

Snak med lægen om, hvilken medicin der IKKE øger appetitten, og tag den derfra... Så vidt jeg ved er der vist kun 1 eller 2 slags der øger appetitten så dem skal du jo så bare ikke have...

Men den eneste vej frem til et fornuftigt vægttab er sund kost og motion - hvilket selvfølgelig er svært når man er deprimeret, men når medicinen begynder at virke, burde du forhåbentlig få overskuddet til at gøre noget ved vægten 

Ih ja og det håber jeg sådan, at jeg får, mit overskud tilbage til selv at kunne overskue at cykle og svømme igen og den slags :-) 

Vil så gerne snart føle glæde og energi igen :-), Så håber meget medicinen kan hjælpe mig.

Anmeld

10. marts 2014

Masig

Rosa-Sofia skriver:

Ih ja og det håber jeg sådan, at jeg får, mit overskud tilbage til selv at kunne overskue at cykle og svømme igen og den slags :-) 

Vil så gerne snart føle glæde og energi igen :-), Så håber meget medicinen kan hjælpe mig.

Kan jeg godt forstå, det er også et helvede, når depressionen tager over.... Men det skal nok blive bedre, der findes jo heldigvis behandling 

Anmeld

10. marts 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Rosa-Sofia skriver:

Nævn det for din læge. De har ikke interesse i man tager på unødigt på. Min psykiater plejer at tage hensyn til, at jeg ikke vil tage for meget på af medicinen. Jeg tror nu dog ikke du får lægen til, at gå efter medicin, der nedsætter appetitten. Men det er vel også fint det bare ikke øger appetitten. 

Held og lykke! 

Anmeld

11. marts 2014

wamse

Jeg får et præparat som hedder lamotrigin for mine depressive perioder, men ved ikke om de bruges ved "almindelige" depressioner.

Men det er ikke et præparat, som man normalvis tager på af, og jeg tabte 10 kg ret hurtigt, efter jeg var startet på dem frem for andre anti-depressive præparater

Anmeld

11. marts 2014

RosSofi

wamse skriver:

Jeg får et præparat som hedder lamotrigin for mine depressive perioder, men ved ikke om de bruges ved "almindelige" depressioner.

Men det er ikke et præparat, som man normalvis tager på af, og jeg tabte 10 kg ret hurtigt, efter jeg var startet på dem frem for andre anti-depressive præparater

Men er det ikke et præparat mod epilepsi? 

Anmeld

11. marts 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Rosa-Sofia skriver:

Men er det ikke et præparat mod epilepsi? 

Visse lægemidler mod epilepsi, såsom lamotrigin, har en gavnlig effekt på stemningssvingninger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.