Falde i søvn alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
10 svar
11 synes godt om
9. marts 2014

Dianabk

Min skønne dreng er 5 uger idag.
Han vil kun falde i søvn i vores arme, samt være i vores arme når han er vågen ( ikke at det gør noget endnu ), men han begynder jo at blive tungere også er det mange timer han hænger på armen.

Hvornår begyndte jeres børn at kunne lægge for sig selv og falde i søvn for sig selv?

Og har i nogle gode råd til hvordan det ville kunne blive nemmere at lære ham det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer af sig selv når han er klar til at undvære jeres trygge arme min var 2-3 mdr før han kunne ligge selv og falde i søvn. Det samme med min lille nevø

tror ikke at du kan lære ham det. En dag virker det bare, det er i hvertfald min oplevelse.

Anmeld

9. marts 2014

SjeBets

det er også først nu inden for de sidste par uger at min datter har kunne sove uden at ligge i arm, og hun er 3 mdr nu. Min sundhedsplejerske siger at man kan ikke lære dem noget eller giver dem vaner de første måneder, og det er også sådan jeg har gjort med de andre og de sover fint for sig selv nu, også da de var mindre.

Manden har bare måtte sove et andet sted så vi tøser har haft sengen for os selv pga hendes behov

Anmeld

9. marts 2014

mommy1991

Han vil kun falde i søvn i vores arme, samt være i vores arme når han er vågen ( ikke at det gør noget endnu ), men han begynder jo at blive tungere også er det mange timer han hænger på armen.

Hvornår begyndte jeres børn at kunne lægge for sig selv og falde i søvn for sig selv?

Og har i nogle gode råd til hvordan det ville kunne blive nemmere at lære ham det?

Leander var 3 mdr da vi kunne putte ham i sengen og gå - så lå han og snakkede og faldt i søvn. 

Vi startede ved 2 mdrs alderen med at lægge ham i sengen, hvor vi så sad med en hånd på hans kind indtil han faldt i søvn. Ja og da han så var 3 mdr prøvede vi bare at gå før han faldt i søvn og så faldt han i søvn  

Anmeld

9. marts 2014

AnthonsMor

Dianabk skriver:

Anthon er næsten 1 år og har lige lært det for nylig.. Enten har jeg ligget i sengen med ham til han sov ellers har jeg siddet i sofaen med ham og rokket til han sov..

Nu kan jeg lægge ham i sin seng og synge en sang også sover han..

Men synes det er  meget tidlig du synes han skal falde i søvn selv - de kan ikke få hverken gode eller dårlige vaner før de er 4 måneder gamle..

Anmeld

9. marts 2014

Annemette07

Dianabk skriver:

Julius var 4 måneder, og han sov/sover bedst på eget værelse. Først da vi lagde ham på eget værelse faldt han selv i søvn uden vores nærvær. Han blev ammet i søvn indtil :-)

Anmeld

9. marts 2014

Dianabk

AnthonsMor skriver:

Anthon er næsten 1 år og har lige lært det for nylig.. Enten har jeg ligget i sengen med ham til han sov ellers har jeg siddet i sofaen med ham og rokket til han sov..

Nu kan jeg lægge ham i sin seng og synge en sang også sover han..

Men synes det er  meget tidlig du synes han skal falde i søvn selv - de kan ikke få hverken gode eller dårlige vaner før de er 4 måneder gamle..

Siger heller ikke jeg vil lære ham det nu. Men vil gerne vide hvornår man ca regner med han kan lære det.

Anmeld

9. marts 2014

AnthonsMor

Dianabk skriver:

Siger heller ikke jeg vil lære ham det nu. Men vil gerne vide hvornår man ca regner med han kan lære det.

Jeg tror det er forskelligt fra barn til barn

Men du kan jo forsøge engang imellem.. Hverken jeg eller Anthon har haft behovet for, at han bare skulle lægges i seng.. Så det har ikke været nødvendigt før nu, hvor han ikke GIDER falde i søvn ved mig

Anmeld

9. marts 2014

modesty

Kan ikke helt huske det, men der gik væsentligt længere før vi begyndte at øve med ham at ligge selv når han skulle sove. Mener at det var omkring 3-4 mdr., men jeg tager muligvis fejl. 

At ligge lidt for sig selv når han var vågen, kunne han nærmest fra starten af, dér var det os der skulle begrænse det.

Anmeld

9. marts 2014

L&V

Den store var 10måneder før hun kunne det og den lille var 5 måneder men er nu i en periode hvor han helst vil puttes med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.